כוונות עוינות: איראן מקדמת כוח משימה ימי לעבר מצרי באב אלמנדב

טהרן (רויטרס) – איראן שלחה כוח משימה ימי הכוללת נושאת מסוקים,משחתת ואניית סיוע לוגיסטי למפרץ עדן "על מנת לאבטח את השייט של הספינות המסחריות של איראן במים הבינלאומיים", אמר רמטכ"ל צבא איראן  חביב-אללה סיארי – رئيس أركان الجيش الإيراني  حبيب الله سياري.

הרמטכ"ל סיארי:

על פי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA – "إرنا" -ארנא, סיארי אישר כי המשחתת "סהנד" – "سهند", יחד עם הספינה הלוגיסטית ונושאת המסוקים "חארכ" – "خارك", פועלים בימים אלה במשימה במסגרת "כוח הסיור הימי מספר 63" במים בין לאומיים.

Image result for ‫הצי האיראני‬‎

הודעה מגיעה בזמן של מתחים הולכים וגוברים במפרץ הפרסי בעקבות איומי איראן על נתיבי השייט  במצר הורמוז ובמים בינלאומיים.

ארה"ב החלה בהקמת כוח משימה ימי בין לאומי להגנה על נתיבי השייט החוצים את מצרי הורמוז וזאת לאחר שבחודש יוני האחרון הותקפה מכלית נפט  ומכלית נפט שנייה,הנושאת דגל בריטי , נכבשה ע"י כוח צבאי של משמרות המהפכה  האיראנים, שהשתלט עליה והשיט אותה לנמל איראני קרוב.

לאחרונה ישנם דיווחים בכלי התקשורת הבין לאומיים שבמקרה של עימות צבאי בין כוחות הברית לאיראן באזור המפרץ הפרסי ,וברור שהשייט במצרי הורמוז יחסם,לפחות באופן זמני, תנסה איראן למנוע את השייט הבין לאומי במצרי באב אלמנדאב ,הסמוך למפרץ עדן אליו הגיע כוח המשימה הימי האיראני מספר 63 .

איראן תנסה ליצור לחץ כבד,ככל שתוכל, על הכלכלה העולמית בתקווה לסיים את הסכסוך הימי עם בעלות הברית ולהיכנס למו"מ מחודש על הסכם הגרעין עם קלפים קצת יותר "חזקים".

הבאת כוח משימה ימי לפתחת באב אלמנדאב אינו הצעד ההתקפי היחיד שמתכננת איראן באזור . המיליציה החות'ית הנאמנה לאיראן הציבה לאורך חופי הים האדום סוללות טילי חוף ים , וכן פיזרה מוקשים ימיים לאורך נתיבי השייט האזרחי וכן הכינה צי קטן של סירות תקיפה וסירות מתאבדים בכדי לנסות ולעצור את השייט הבין לאומי באזור.

הבאת נושאת מסוקים איראנית לאזור נועדה לתת תשובה טקטית-ימית לנוכחות נושאת מסוקים של הצי הדרומי של צבא מצרים שאחת ממשימותיה העיקריות היא להגן על חופש השייט מהאוקיינוס ההודי דרך מצרי באב אלמנדב והים האדום למפרץ סואץ , המהווה אחד ממקורות הכנסה העיקריים של מצריים.

יש לקחת גם בחשבון כי אל כוח המשימה הימי 63 האיראני מתלוות, באורח דיסקרטי, גם צוללות איראניות , שאמורות להיות מכפיל כוח במקרה של עימות צבאי רחב חזית הן במצרי הורמוז והן במצרי באב אלמנדב.

נושאת המסוקים המצרי של הצי הדרומי האחראית על אבטחת נתיבי השייט ממצרי באב אלמנדב לתעלת סואץ:

Image result for ‫נושאת מסוקים מצרית‬‎

יש לציין עוד כי בפתחת מצרי באב אלמנדב מהצד של האוקיינוס ההודי משייטות ספינות מלחמה רבות של מדינות המערב שלא יאפשרו לכוח האיראני לבצע פעילות התקפית נגד השייט האזרחי.

לעומת זאת בצד של הים האדום פועלות,על פי התקשורת העולמית,כוחות ימיים המשתפים פעולה ביניהם, של ציי סעודיה ,האמירויות,מצרים,ישראל,ארה"ב,בריטניה ,צרפת ועוד.גם כוחות אלו לא יאפשרו לאיראנים לחסום את נתיבי השייט.

כתיבת תגובה