מקבצי חדשות מהעולם ליום 22-8-201

*- האם מחוז אידליב רגוע?

מקורות יודעי דבר אישרו, כי לא ברור
כרגע האם הקרב הצבאי שהתחיל, הן באזור הכפרי הצפוני של חמה, והן בדרום הכפר של אידליב, הוא קרב גדול, שמטרתו לשחרר את כל מחוז אידליב כולו, או שמא מדובר בקרב מקומי, וציין כי גודל היכולת הצבאית והסיקור התקשורתי, בו השתמשו כלי התקשורת,נותן לנו לחשוב שהקרב נמשך.

עם זאת, המקורות ציינו ,כי בוודאות, שהקרב על הכפר הצפוני של חמה, ימשך ולא ייפסק ,לפני שחרורם של כל הכפרים, והגבעות הסמוכים לאזורים, שנכבשו על ידי המשטר, שכן מנסיון העבר, במיוחד בחודשים האחרונים, היתה מלחמת התשה, באזורים שבהם פעולות צבאיות נגד נקודות צבא סוריה גרמו לנפגעים בקרב אנשי הצבא, חזית אל-נוסרה פגעה מדי יום בכפרי השלטון הסמוכים, באמצעות טילים ופגזים, מה שהביא לנפגעים רבים.

לכן המקורות אומרים, כי קיימת סבירות גבוהה, שהמבצע הצבאי הסורי יושלם בחזית אחרת, חזית ג'סר א-שגור, במיוחד שאזור זה קשור בעיקר להגנה על מחוז לטקיה, כדי להרחיק את המורדים כמה שיותר, מבסיס צבאי חמימים, שמותקף כל הזמן על ידי מל"טים.

המקורות ציינו כי הפסקת הקרב הצבאי כנראה קשורה לעמדה הרוסית ,שסוברת שיש להמתין להתפתחות למשא ומתן טורקי-וארה"ב על האזור הבטוח בצפון סוריה.

*- נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ידון בקרוב בהפצצת שיירה צבאית טורקית באידליב שבסוריה, בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך מסר נשיאות טורקיה.

דובר נשיאות טורקיה, איברהים קאלין, במהלך מסיבת העיתונאים, ביום רביעי, והעיר על מה שקרה באידליב: "הודענו לצד הרוסי על תגובתנו."

הדובר ציין, כי אנקרה ומוסקבה "הסכימו מוקדם יותר, להבטיח את ביטחונם של כל מרכזי הניטור. אנו מצפים שהמצב יהיה כך".

"בימים הקרובים נשיאנו ינהל שיחה טלפונית עם מר פוטין."

הדובר הדגיש את הצורך ,להבטיח את ההפוגה באידליב, ולהימנע מהפרה.

הוא הדגיש , כי כל עמדות התצפית הטורקיות בסוריה ,יישארו והתמיכה תימשך.

ביום שני הודיע משרד ההגנה הטורקי, על מקרי מוות ופציעות, שנגרמו כתוצאה מהפצצת שיירה צבאית טורקית. בדיווחים בתקשורת נמסר, כי השיירה הופגזה על ידי הצבא הסורי.

משרד החוץ הסורי מצידו הודיע, כי כלי רכב טורקיים עמוסי תחמושת ,חצו את גבול סוריה ונכנסו לכיוון העיירה חאן שייחון שבאידליב, "כדי לעזור לטרוריסטים של ג'בהת אל-נוסרה."

*- למרות ההאשמות של ארה"ב, כי שיגורי לויינים לחלל ,זה יעזור לה לפתח טילים בליסטיים, מתמונות לוויין נחשף, כי איראן מתכוננת לשגר לוויין נוסף ,לאחר שלא הצליחה פעמיים השנה להכניס לוויין למסלול.

על פי האתר "BUSINESS INSIDER", תמונות לוויין של מרכז החלל חומייני בפרובינציה סמנאן האירנית ,החודש הגבירו את הפעילות במקום, כאשר המתיחות המתמשכת הולכת וגוברת בין וושינגטון לטהראן , במהלך הסכם הגרעין האחרון שהתמוטט עם מעצמות העולם.

איראן מכריזה על שיגורים כאלה באופן שגרתי לאחר מעשה, אולם הפעם פעילות זו – יחד עם הצהרה רשמית ,כי הלוויין ימסר בקרוב למשרד הביטחון במדינה – ואומרת כי זה יתקיים בקרוב.

על פי גורמים בארה"ב שדיברו עם CNN, ממשלת ארה"ב מאמינה כי השיגור יגדיל את יכולתה של המדינה לפתח טילים, מכיוון שהיא משתמשת באותה טכנולוגיה כמו טילים בליסטיים ארוכי טווח. עם זאת, השיגור אינו מפר את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות בינלאומיות.

נחיד -1 הוא אמור להיות לוויין טלקומוניקציה שהרשויות מתכננות להכניס למסלול במשך חודשיים וחצי. נחיד בפרסית פירושו ונוס.

שיגורו של נהיד -1 בעקבות שני ניסיונות לא מוצלחים להכניס שני לוויינים למסלול בתחילת השנה.

הרשויות אמרו אז בנפרד כי שריפה במרכז החלל חומייני בפברואר , הרגה שלושה חוקרים.

בעשור האחרון איראן שלחה כמה לוויינים קצרי מועד למסלול, ובשנת 2013 שלחה קוף לחלל.

אלה השקות מתריסות נגד החלטת מועצת הביטחון שקוראת לאיראן לא לעסוק בפעילות המסוגלת לטילים בליסטיים.

"בסיס החלל של חומייני בדרך כלל די שקט", אמר פביאן היינץ, חוקר במרכז ג'יימס מרטין ללימודי הפרייה במכון מידברי ללימודים בינלאומיים במונטריי, קליפורניה, "כעת ראינו תמונות בהן ניתן לראות פעילות במרכז ההרכבה הזה ומשהו יקרה בפלטפורמה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה