עירק:הרוגים בתקיפה על בסיס האוויר באלאד צפונית לבגדד. סיכום אירוע

ההגנה האזרחית העיראקית אמרה הערב (שלישי), כי פיצוץ אירע במתחם נשק סמוך לבסיס האוויר בבאלאד במחוז סלאח א-דין, צפונית לבירת עיראק בגדאד,וכי סביר שהפיצוץ היה תוצאה של הפצצת הבסיס עצמו או מטה צבאי בסמוך.

על פי דיווחים בתקשורת ,מהפיצוץ נהרגו ונפצעו אנשים, מבלי לציין את מספר הנפגעים או את אופי הפציעות, וכי ההפצצה כוונה למשלוח נשק , שקיבלה קבוצת המליציה אלחשד אלשעבי האיראנית.

מנכ"ל ההגנה האזרחית, ניצב קאזם סלמאן בורחאן,הגיע ביום שלישי לבסיס האוויר במחוז סלאח אדין כדי לברר את הגורמים לפיצוץ באזור.

גורם צבאי עירקי ,ומקור מקבוצה חמושה המזוהה עם המליצייה האיראנית, אישרו כי כמה פצצות פגעו בעמדה סמוכה לבסיס האוויר בבאלאד.

עדי ראייה אמרו, כי הפיצוצים פוצצו רקטות מאוחסנות, לחורשות הסמוכות וגם לבסיס באלאד עצמו.

בורחאן אמר בהצהרה לערוץ "חדשות אלסומריה", כי האירוע היה פיצוץ במחסן ציוד בתוך המטה הסמוך לבסיס באלאד, והוסיף: "באתי מבגדד לזירת הפיצוץ של הציוד ,שהוצב בתוך מחסן הצמוד לבסיס האוויר בבאלאד."

מנהלת ההגנה האזרחית מסרה שהיא שלחה צוותים וכבאיות למקום השרפה,

היו דיווחים סותרים בשאלה, האם האירוע נגרם כתוצאה משריפה גדולה במתחם , או שזה מהפצצת מטוסים.

נתניהו רומז על אחריותה של ישראל להפצצות בעיראק.

בעקבות הדיווחים על פיצוץ בבסיס באלאד בעיראק, אמר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ,לפני שעלה למטוס בסוף ביקורו בבירת אוקראינה בקייב ,כי "יש אתגרים ביטחוניים משמעותיים, בהם התייחס בדו"ח המודיעיני שקיבל לפני כמה דקות. "

כשנשאל אם הדיווח היה על ההפצצות בבסיס בלד בעיראק, אמר נתניהו רק אומר לכם כי קיבלתי מדי יום דו"ח מודיעיני, שאני רגיל לקבל, סתם ולא פירש.

נתניהו רמז באחריותה של ישראל ל"התקפות האחרונות על עמדות איראן בעיראק. "לאיראן אין שום חסינות בשום מקום ", ציטטה התקשורת הישראלית את נתניהו ,באומרו לכתבים המלווים אותו בביקור באוקראינה.

נתניהו אמר בהתייחסו לאיראן: "נלך נגדם בכל מקום שצריך,וידינו הארוכה משיג אותם.

הוא ציין כי, האיראנים ממשיכים לאיים להשמיד את ישראל, ולבנות בסיסים צבאיים ברחבי המזרח התיכון, כדי להשיג מטרה זו, ואמר כי הסכם הגרעין לשנת 2015, עזר לאיראן להסלים את מה שתיאר ,את תוקפנותה הגוברת, והוסיף: "נפעל נגדם בכל מקום שצריך, ואנחנו פועלים כעת למעשה".

נתניהו אמר ,כי ממשלת ישראל אמרה שוב ושוב ,כי תקפה מאות יעדים איראניים בסוריה. "אנו פועלים ברציפות כדי למנוע מאיראן להתמקם בסוריה".

היו דיווחים על הפצצות שביצעה ישראל בחודשיים האחרונים, ארבעה מהם אירעו במהלך החודש האחרון, באתרים של פלגים של המליציות העממית בעיראק הנתמכים על ידי לאיראן.

האחרונה בתקיפות אלה, הייתה על מחסן נשק בתוך מחנה אל-סקר של המליצייה האיראנית מדרום לבגדד בתחילת החודש, שהשאיר 30 הרוגים ופצועים.

כלי תקשורת עיראקיים ציטטו גורמים ביטחוניים ,שלא צוינו בשמם ואמרו, כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מהפצצה אווירית על ידי כלי טייס לא מזוהה.

בסיס האוויר באלאד, (לשעבר בסיס האוויר אל-בכר) הוא הבסיס האווירי הגדול בעירק, 64 ק"מ צפונית לבגדאד, שהוקם באמצע שנות השמונים על ידי חברות יוגוסלביות. שטח הבסיס הוא 25 ק"מ רבוע ומוקף גדר ביטחון של 20 ק"מ.

באלאד הפך לבסיס אם לטייסת מטוסי F-16 שנקנו מארצות הברית, שקיבלה את המטוס הראשון שלה ב- 13 ביולי 2015.

באלאד מארח חיילים וקבלנים אמריקאים.באופן קבוע כאשר בסמוך לבסיס הוקמה , קבוצה חמושה המגובה על ידי איראן, והוצבה בסמוך,כדי להלחם בדעאש ואלקאעידה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

*- מצגת : האתר שהותקף בבסיס באלאד בעירק : 

מרחק האתר המותקף מגבולות ישראל וירדן:

כתיבת תגובה