אולטימטום דרוזי לחיזבאללה בדרום סוריה עקב פעילות טרוריסטית

לפני כ-3 חודשים פנו הדרוזים במחוז סוידאא' שבדרום סוריה בבקשה סיוע מהרוסים להרחיק את האיראנים והחיזבאללה מאזורם עקב פעולות טרור שהם נוקטים נגד האוכלוסייה המקומית והלחץ שהם מקיימים על צעירי העדה להתגייס למיליציות הפרטיות שלהם הפועלות בגזרה.

כעבור חודש דיווח האתר נציב נט על עימותים מזויינים בין הדרוזים למיליציות הסוריות הפועלות בגזרה.

מאז תחילת שנת 2019 נערכים מאבקי שליטה נרחבים בין הרוסים לאיראנים על השליטה בשטחי דרום סוריה מול גבולות ישראל וירדן.

מתברר כי הפרובוקציות האיראניות והחיזבאללה נגד הישוב הדרוזי בדרום סוריה רק הולכות ומחריפות ונראה כי סבלנותם של הדרוזים הולכת ופוקעת וכי הם קרובים להחלטה להתחיל בהתנגדות מזויינת נגדם.

המיליציה הדרוזית במחוז סוידאא' שבדרום סוריה – "כוחות נכבדי הדרוזים"  – "قوات شيخ الكرامة"  טוענת  כי חוליית לוחמים העובדת בשיתוף עם המודיעין הסורי ניסתה לחסל כמה מאנשיה , וכי אחד מאנשי החוליה משתייך לחיזבאללה הלבנונים – כך מדווח אתר החדשות הלבנוני אלמודון – "المدن"  .

גורם המקורב למיליציה הדרוזית  אמר ל"אלמודון", כי החוליה ארבה לקבוצת לוחמים שלהם  בין העיירה חבראן לעיר סלחד, ופתחה באש על מכונית שהובילה לוחמים דרוזים והצליחו להרוס אותה. אולם הלוחמים הדרוזים ירו לעבר מקורות האש. החיפוש שנערך אחר כך באזור התקרית נמצאו טלפון נייד ,מכשיר קשר אלחוטי, משגר אר פי ג'י ופצצות.

התברר כי הטלפון הנייד שנמצא שייך לדרוזי ר.צ. מהעיירה ערמאן הפועל בשורות החיזבאללה מאז שנת 2013 והוא בעל אזרחות לבנונית. הדרוזי הזה גם השתתף יחד עם יחידות החיזבאללה בקרבות בסוריה . אותו דרוזי היה גם אחראי על ליווי משלוחים לסוחר הסמים השיעי אחמד ג'עפר  אשר חוסל ע"י המיליציות הדרוזיות בדרום סוריה בשנת 2018.

السويداء: المواجهة مع "حزب الله" تقترب؟

מהטלפון הנייד של הדרוזי ר.צ. הצליחו הדרוזים לשחזר שיחות שהיו מוקלטות במכשיר שהניב להם מידע מודיעיני רב על פעילות החיזבאללה ותנועות אנשיהם בין סוריה ללבנון.

בעקבות כך פרסמו הדרוזים הסורים כי הדרוזי ר.צ. עובד ישירות עם החיזבאללה בלבנון בהברחת סמים בין לבנון וסוריה וירדן תוך הקצאת חלק מהסמים להפצה במחוז סוידאא' שבדרום סוריה.

אחת השיחות שנחשפו בנייד שנתפס ממחיש את התאום הגבוה בין אנשי ביטחון סורים למודיעין הצבאי שלו ואת המעצרים והחיסולים שהם מבצעים במחוז סוידאא' נגד אנשים שלגביהם נטען כי הם משתפים פעולה עם המוסד הישראלי. לחלק מאותם חוליות חיסול סופקו מכשירי קשר מתוחכמים בכדי להימנע מהאזנות וממעקב של כוחות הביטחון הירדנים .

כמו כן הצליחו הדרוזים לפענח תקרית בו נהרגו 3 צעירים דרוזים בפיגוע של אופנוע תופת. התברר על פי שיחות שנמצאו במכשיר הסלולאר שנתפס , כי בכיר שיעי הזמין פיגוע זה נגד עצמו כדי להרחיק חשדות ממנו . לאור הגילויים המכאיבים הוחלט במיליציה הדרוזית להוציא גילוי דעת בו הם נותנים אולטימטום לכוחות החיזבאללה ולכוחות הביטחון הסורי הפועלים בסוידאא' להסגיר את הדרוזי ר.צ. לידיהם כדי שיעמוד למשפט על רצח 3 הנערים בחודש יולי ,  ולא! הן כוחות החיזבאללה והן הביטחון הסורי יהפכו למטרה עבור אנשי המיליציה הדרוזית.

ר.צ. אינו הדרוזי הראשון המשתף פעולה עם החיזבאללה בניגוד לאינטרסים הקיומיים של העדה בדרום סוריה.

לפני קצת פחות מחודש חוסל דרוזי ,שהיה גם מפקד שדה בכוחות החיזבאללה בצפון הגולן , לאחר שעסק בהכנת כוחות ופיגועים נגד ישראל.

 

כתיבת תגובה