ההערכה:איראן כבר העבירה לחות'ים בתימן תכנית פיגועים במצרי באב אלמנדב

המיליציות החות'יות המגובות על ידי איראן, איימו להשתמש במערכת הגנה אווירית חדשה, ומשדרגים את יכולתם הצבאית, כדי להתמודד עם הממשלה הלגיטימית בתימן.

המערכת החדשה המדוברת היא ככל הנראה תוצרת איראן.

האיומים הגיעו לאחר, שדובר החות'ים יחיא אל-סארי ושר החוץ מוחמד עבדל סלאם פליטה נפגשו בטהראן עם מפקדי משמרות המהפכה האיראניים (IRGC) ועם שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף.

המקורות מעריכים, כי ביקורו של פליטה בטהראן, עשוי להיות קשור למאמצים לרכוש נשק חדש, שאיראן תבריח לתימן, תוך שימוש בזרועות הטרור שלה כדי להגיע לנמל חודיידה. החות'ים עדיין מסרבים לצאת מנמל חודיידה על פי ההסכם שחתמו עם ממשלת שבדיה  כיוון שזה נמל האספקה היחיד שלהם.
החות'ים הודו שאכן פליטה נפגש עם שר החוץ זריף, אולם הם לא חשפו את פגישתו עם מפקדי משמרות המהפכה .

בתקשורת החות'ית טענו, כי במהלך הפגישה הם דנו באמצעים לחיזוק היחסים ,הדו-צדדיים והדיפלומטיים, עם טהרן וכן הביעו תמיכה בפתרון פוליטי בתימן, וכן דנו בהתפתחויות האזוריות.

המשקיפים מאמינים כי המשטר האיראני זימן את פליטה על מנת לקבל הנחיות הקשורות בביצוע משימות טרור חדשות בים סוף, כדי להקל על הלחץ הבינלאומי במצר הורמוז.

הדובר ציין ,כי בקרוב יתקיימו דיונים על שדרוג כוחות ההגנה האווירית של החותי"ם, במיוחד לאור ההתפתחויות האחרונות בזירה, מה שיאפשר להם לבצע משימות מבצעיות בתחומים שונים.

הוא ציין כי המיליציות הצבאיות של החותי"ם יחשפו בקרוב את הפיתוחים החדשים שלהם בתחום ההגנה האווירית.

החות'ים מסתמכים על טילים ומזל"טים איראניים ,שהם מקבלים, כדי לבצע פעולות טרור והתקפות נגד צבא תימן, ואזורים אזרחיים בסעודיה, עם זאת הם טוענים באמצעי התקשורת כי הטילים מיוצרים בתימן.

למרות ניסיונות החות'ים להסתיר את כפיפותם הישירה לפקודות טהראן, מנהיגיה היו תמיד אסירי תודה לאיראן ולזרועותיה האחרות באזור, כמו חיזבאללה הלבנוני והמיליציות האיראניות בעיראק.

ההערכה היא שלמעשה הדיון בין החותי"ם לבין מנהגי איראן נועד בעיקר כדי לקבל משימות הטרדה נגד נתיבי השייט האזרחיים החוצים את מצרי באב אלמנדאב בעקבות השמועות, על הצטרפות ישראל לקואליציה הימית בראשות ארה"ב לאבטחת השייט במצרי הורמוז. העברת מערכות נ"מ איראניות לחות'ים נועד לאפשר להם לנסות ולהתגונן במקרה והמערב ינסה לסכל התארגנות חותית לתקיפה בים האדום.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Sayyad-3 missile

 

כתיבת תגובה