מבזקי חדשות עולמיים ליום 12-8-2019.מתעדכן

*- במהלך ביקורו בוושינגטון בשבוע הבא ובפגישתו הקרובה עם מזכיר המדינה מייק פומפאו, ידון ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בתפקיד ארה"ב כמגשרת לתחום את הגבול הימי בין לבנון לישראל, שהושעה במשך שבועות לאחר שהדיפלומט האחראי על תיק זה עזב את ביירות, כך דיווח היום העיתון היומי הסעודי אשרארק אל-אוסט.

*- בעקבות הארועים לאחרונה ברצועת עזה:
"רוב החזיתות שעמן מתמודדת ישראל נפיצות מאוד: סוריה, לבנון ורצועת עזה. בשלושתן, למרות קיומה של הרתעה הדדית בין הצדדים, קיים פוטנציאל הסלמה לעימות נרחב ולמלחמה כוללת, ביותר מאשר חזית אחת בזמן נתון. אם יתממש תרחיש של עימות צבאי מלא, הוא לא יהיה מוגבל לחזית אחת, ונמצא עצמנו ב'מקרה הכולל', שבו ישראל מתמודדת עם איראן, סוריה וחיזבאללה בצפון, וגם עם ארגוני הטרור ברצועת עזה. זוהי אפשרות שעל ישראל להיות מוכנה לה".
ניכרים מאמצי איראן להבעיר את השטח הישראלי ולאו דווקא הסורי.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*-  משרד החוץ האיראני אמר כי טראמפ: "מחכה לשווא" לשיחת הטלפון של איראן כדי להתחיל בשיחות.

ההצהרה מגיעה בתגובה לדבריו של מורגן אורטגוס, ממשרד החוץ האמריקאי, שאמר קודם לכן כי הנשיא דונלד טראמפ ממתין לשיחת טלפון ממשטר איראן.

הרשויות באיראן לא יענו לבקשות המתחננות של ארה"ב לנהל משא ומתן, כך הצהיר דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי.

"הם [ארה"ב] כבר מצפים, מזה זמן, שאיראן תענה לקריאה זו, אך כל הציפייה שלהם לשווא", אמר כפי שצוטט על ידי הטלוויזיה הממלכתית בערוץ הטלגרם.

*- ועדת הביטחון בפרלמנט העיראקי אישרו, כי עיראק תשתתף במלחמה של ארה"ב ואיראן תוך הסבר מה הסיבה להשתתפות הזו.

"העם העיראקי נמצא כיום במצוקה, במיוחד מכיוון שספינות, אניות המלחמה והאוקיאנוסים מלאים בכוחות אמריקאים ויכולה להיות מלחמה בין ארה"ב לאיראן," כך אמר חבר הוועדה, כרים עלאוי, לשאפק חדשות.

"אם תתרחש מלחמה אז עיראק תהיה מעורבת במלחמה הזו. בין אם הכוחות האמריקאים נמצאים בעיראק ובין אם לא, איראן תגיב בהפצצות ותקיפות נגד הכוחות האמריקאים בעיראק," הוא אמר.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפייאו, תקף היום (א ') את "הדאגה המזויפת" של איראן לפלסטינים, לאחר שמנהיגה העליון קרא למוסלמים להתנגד לתוכנית השלום של ממשל טראמפ במזרח התיכון, והאשים את איראן באיום באלימות נגד ישראל לפני היום החשוב של תשעה באב.

פומפייאו האשים את חמינאי והמשטר באיראן בכך שיצרו את אי היציבות באזור על ידי גיבוי של קבוצות טרור במיליוני דולרים "להרוג יותר יהודים".

*- הסוהרים בכלא העיר ניו יורק בו התאבד המיליארדר, ג'פרי אפשטיין, לא ערכו בדיקות שגרתיות על אסירים באותו היום בו התרחש המקרה, כך על פי הדיווחים בארה"ב.

בכלא MCC נדרשים שני סוהרים לבצע בדיקות נפרדות על כל האסירים כל 30 דקות, אך הליך זה לא התקיים באותו הלילה, כך דיווח רויטרס.

היועץ המשפטי לממשלת ארה"ב, וויליאם באר, הנחה את ה- FBI והמפקח הכללי של משרד המשפטים לפתוח בחקירה מלאה על מותו של אפשטיין.

"נחרדתי לגלות שג'פרי אפשטיין נמצא מת מוקדם בבוקר, לכאורה מהתאבדות, כשהיה במעצר פדרלי. מותו של מר אפשטיין מעלה שאלות חמורות שיש לענות עליהן. בנוסף לחקירת ה- FBI התייעצתי עם המפקח הכללי הפותח בחקירת נסיבות מותו של מר אפשטיין", כתב היועץ המשפטי לממשלת ארה"ב בהצהרה.

עורך הדין מטעמו של אפשטיין האשים את הממשלה הפדרלית, את התקשורת ואת השופט המפקח על התיק במותו של המיליארדר:

"נראה כי כל השחקנים האלה נושאים באחריות מסוימת לפורענות זו. נראה שלכולם חלק מהדם של מר אפשטיין על הידיים. כולם צריכים להתבייש בהתנהגותם. אני קורא לחקירה מלאה של נסיבות מותו של מר אפשטיין. הציבור צריך לדעת בדיוק מה קרה ולמה – ואיך יכלו האפוטרופוסים שלו לתת לזה להתרחש".

קרדיט:אברם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

*- שוב תקיפת מזל"טים על בסיס חיל האוויר הרוסי בסוריה-חמימים. הסורים טוענים כי יחידות נ'מ מקומיות סכלו את התקיפה.

*- מחסן תחמושת איראני התפוצץ בעיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה . לפחות 4 הרוגים מקרב לוחמי חטיבת הפטימיון האיראני ( אפגנים שגוייסו על ידי איראן) שהמחסן היה בתוך המתחם שלהם. לאף אחד לא ידועה סיבת הפיצוץ. האירוע קרה ביום חמישי בלילה.

*- יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד ראאד, אמר כי "האויב מתכנן לפתוח במלחמה נגדנו. ההתנגדות ערוכה להתייצב מולו באמצעות אנשיה, יכולותיה והחברה הלבנונית".

*- הצי היווני מצטרף לתרגיל הימי המשותף לישראל-קפריסין וארה"ב והוא כרגע בקרבת מימי ישראל.

 

כתיבת תגובה