עריקות רבות מזעזעות את הצבא הסורי והפתרון הרוסי "המפתיע"

מקורות יודעי דבר בתקשורת הסורית שבמחוז ריף דמשק מאשרים כי עשרות לוחמים מצבא אסד ערקו משרותם הצבאי ונטשו את המחנות הצבאיים בו הם שהו לאחר שסירבו להצטרף למיליציות הנאמנות לרוסיה הנלחמות בצפון מחוז חמאת  נגד כוחות המורדים.

המקורות ציינו כי עשרות צעירים מהעיר א-תל, שבפרברי דמשק, השייכים לדיוויזיה 4 של צבא סוריה, עזבו את הבסיסים הצבאיים  לאחר שהתבקשו להשתתף בקרבות אידליב.

בעקבות כך פתח משטר אסד במבצע פשיטות ומעצרים בעיר, כך למשל נעצרו לאחרונה חמישה עריקים. אתר החדשות "קול הבירה" אישר כי הם הועברו לבתי הכלא הצבאיים של המשטר לאחר אישומים שונים, כולל עריקה וסירוב פקודה.

לפני מספר ימים, 75 צעירים מאזור ואדי ברדא שממערב לדמשק ערקו מצבא המשטר. גם הם ערקו כי הורו להם לצאת ולהלחם יחד עם צבא סוריה נגד המורדים בצפון סוריה.

ראוי לציין כי העריקות מצבא המשטר גברו לאחרונה בגלל הקרבות באזורים הכפריים באזורים הצפוניים של מחוזזות חמאת ולטקיה, וכללו עשרות חיילים שהגיעו מהעיירות  "קיסווה" ו"אלנבק " וכ -90 צעירים מהעיירות " זאכיה " שהגיעו לשם מאזור "דראיה", ו -70 צעירים מבני מהעיירות  "עין אל-בידה" ו-"אל-מקביליה ", שבאזור ריף  דמשק.

בעקבות העריקות ההמוניות של לוחמים שמוצאם מדרום סוריה ודילול שורות הכוחות הלוחמים נאלצו הרוסים לפנות שוב לאיראן ולחיזבאללה לשלוח כוחות חי"ר איכותיים לקווי החזית בצפון סוריה.

לאחר שקודם לכן הם סרבו הסכימו לבסוף האיראנים לדרישה הרוסית ולפני שבוע שלחו את כל כוח העילית של החיזבאללה – "כוח רדואן" לאזור שיעזור בלחימה נגד כוחות המורדים.

ואכן הגעתו של כוח לוחם של ממש לאזור החל להוכיח את עצמו ומאז הכוחות של צבא סוריה והמיליציות הנלחמות לצדו זוכים בעוד ועוד קרבות והמורדים נאלצים לסגת מפאת הלחץ הצבאי בו הם נתונים.

הבאת כוח רדואן של החיזבאללה  להילחם בצפון סוריה שוב ,ככל הנראה נעשה עקב הסכמה רוסית כלשהי שיעזור לאיראנים לבסס את נוכחותם במחוז חאלב ובעוד אזורים בסוריה. לא ברור מה עוד הסכימו הרוסים להעניק לאיראנים בעקבות הסיוע על הקרקע אך אין ספק שזה בא על חשבון ישראל ובגדול.

חשוב שישראל לא תיקח את הדברים כמובנים מאליו וכל מה שהיה מוסכם בעבר,בשתיקה,עם הרוסים, אסור להתייחס אליו כ-"משתנה מוסכם" בכל תכנון מבצעי ישראלי בסוריה.

לא כדאי להיות מופתע מהעובדה שהאינטרס העליון של רוסיה היא רוסיה בעצמה!

انشقاقات تعصف بـ"الفرقة الرابعة" بسبب معارك إدلب وعشرات العناصر يتركون القطع العسكرية

 

כתיבת תגובה