טורקיה הולכת ושוקעת בביצה הטובענית בלוב: מטוס מטען עמוס טילים הושמד

נראה כי נשיא טורקיה-ארדואן לא למד כלום ממעורבותו הצבאית בסוריה ושקיעת צבאו בלחימה הן נגד הכוחות הכורדים והן בלחימה נגד הכוחות הסורים והאיראנים המגובים בחיל האוויר הרוסי.

עכשיו הוא מגביר את מעורבותו הצבאית בלחימה בלוב תוך משלוח אספקת נשק לכוחות המורדים במשטרו של הגנרל חפתאר הנתמך על ידי המצרים.

בעבר נמנעו כוחות חתפאר מלפגוע ישירות ב-"רכוש" טורקי שהוביל נשק ותחמושת למורדים אך כרגע כל הכפפות הוסרו והכוחות הונחו לתקוף ישירות מטוסים וכלי שייט טורקיים או כלים שבשרות הטורקים.

Image result for ‫מפת לוב‬‎

אתמול הפעילות נגד האינטרסים של טורקיה בלוב עלו מדרגה.

חיל האוויר של הפיקוד הכללי של צבא לוב, בראשותו של מרשל חליפה חאפטר, השמיד מטוס מטען שהגיע מטורקיה ,עמוס טילים המיועדים  למל"טים, ברגע הנחיתה בשדה התעופה של העיר מסראתה-مصراتة שבלוב."

ערוץ החדשות אל-ערביה ציטט את הודעת צבא לוב שאמר: "צבא לוב, באמצעות ירי של טיל אחד בודד, השמיד מטוס מטען צבאי טורקי  מדגם איליושין איל-76, כשנחת בשדה התעופה של בית הספר לטיסה שבעיר מסראתה. המטוס הטורקי הוביל תחמושת וכלי נשק שהגיעו מחוץ ללוב לתמיכה במיליציות הטרור. "

צבא לוב אמר עוד כי חיל האוויר הלובי תקף  הבוקר 3 פעמים נוספות שכוונו על תחנות הרדאר מדגם  "P 12" ו- "P14" שברשות מערכות ההגנה האווירית הפרושות בבית הספר לטיסה במיסראתה, וציין כי אחוז ההצלחה של התקיפות האוויריות היה 100%, ללא פגיעות במבנים שהיו סמוכים למטרות שהותקפו.

חדר המבצעים הראשי של חיל האוויר הלובי הודיע ​​כי מטוסיו תקפו מטוס תובלה עמוס תחמושת וציוד בשדה התעופה הצבאי מסראתה, והשמיד אותו לחלוטין, בנוסף לשלוש תקיפות נוספות על אותו אתר.

על פי הצבא הלאומי הלובי התקיפה התבצעה רק באמצעות טיל מונחה אחד , בהתאם לעקרונות המשפט ההומניטרי הבינלאומי, ולא גרם נזק היקפי למבנים סמוכים או לכלי רכב או אנשים.

בהצהרתו הזהיר הפיקוד הכללי של הצבא הצבאי הלובי מדינות זרות מפני תמיכה במיליציות המורדים הפועלים במדינה בנשק, תחמושת וציוד.

אל-ערביה ציין כי זו הפעם השנייה שהצבא הלאומי הלובי תוקף את בית הספר לטיסה במסראתה בתוך פחות משבוע. ביום שבת האחרון ביצע מספר תקיפות על בסיס חיל אוויר זה שהוא בעל חשיבות אסטרטגית וצבאית והתומך במיליציות החמושות של כוחות המורדים. בסיס חיל האוויר במסראתה נמצא בשליטת ממשלת אל-וופק שממנה הוא משגר את מטוסי הקרב כמו גם את כלי הטייס הבלתי מאויישים שלו. כמו כן משמש בסיס חיל האוויר הצבאי הזה את כוחותיו של אל-וופאק כי משם הוא מקבל את כל הנשק והתחמושת המגיעים מחו"ל ובעיקר מטורקיה.

מאוחר יותר העריכו מומחים כי ככל הנראה מדובר במטוס מטען אוקראיני שהעביר נשק מטורקיה ללוב והושמד על אדמת לוב.

תמונה

תמונה

 

 

כתיבת תגובה