פעילות דיפלומטית נמרצת של לבנון מחשש מחודש לפריצת מלחמה עם ישראל

"ללבנון אין אזהרה רשמית מצד ארצות הברית או מצרפת, על האפשרות שישראל תפתח במתקפה על שדה התעופה של ביירות, או על הנמל, או על מעברי הגבול עם סוריה, לאחר שנציגה של ישראל באו"ם דני דנון, טען כי הנשק האיראני מגיע לחיזבאללה דרך נמלי יבשה, אוויר וים, וכי חלק מהנשק שהתקבל, מיועד לפיתוח טילים איראניים במפעלים שהוקמו בלבנון.
על פי מידע שהגיע לידי אתר החדשות הלונדוני בשפה הערבית- "א-שארק אלאוסאט" , גורמים בינלאומיים אמרו, כי במקרה של התנגשות צבאית אמריקאית-איראנית, ההנהגה האיראנית יכולה לבקש מחיזבאללה לצאת לתקוף יעדים ישראליים. המקורות הלבנוניים אמרו: "מלבד אפשרות זו, אין מידע מתועד לגבי אפשרות של תקיפה ישראלית על המקומות שהוזכרו."
הצגתו של דנון על מפת יעדים צבעונית, מעוררת את דאגתם של בכירים לבנונים, כי הצגת המפה בפני מועצת הביטחון, פירושה שתל אביב מכינה תקיפה רחבה הכוללת את שדה התעופה, הנמל והמפעלים (לייצור והרכבת נשק איראנים) . עם זאת, אחד מחברי המשלחת הישראלית אמר לחבריו במהלך הדיון, כי דנון בסך הכל רצה לעורר את דעת הקהל העולמית כדי לפעול בדרכים דיפלומטיות ולפתיחת מגעים דחופים וקבועים עם וושינגטון, פריז, לונדון, מוסקבה ובייג'ינג, בכדי ללחוץ על לבנון למנוע כל תוקפנות חדשה כתוצאה מהסכסוך אמריקני-איראני.
הגורמים אמרו: "תגובת נציג לבנון לאו"ם, השגריר אמל מדלי, לשגריר ישראל היא הכרחית בהקשר לדבריו של דנון אך לא די בכך. על שר החוץ ג'ברן בסיל להתקשר לשגרירי המעצמות הגדולות או לנסוע באופן אישי לניו יורק, ולפנות לעולם, ולהצביע על האיומים הישראליים על לבנון".

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה