האם חיסול מפקד בחיזבאללה על גבול הגולן אמש מנע פיגוע נגד כוחות צה"ל?

אזהרה חמורה ובוהקת באור אדום עז נשלחה אמש לכל הפעילים הסורים המשתפים פעולה עם החיזבאללה בפעילותה נגד ישראל לאורך גבול הגולן.

כבר אמש פרסמנו על חיסולו המסתורי של פעיל סורי אחרי שמכוניתו התפוצצה ממטען נפץ.

היום כבר הביאו אתרי חדשות בלבנון ובסוריה פרטים רבים נוספים השופכים אור רב וחמור על המחוסל.

הדיווחים מדברים על כך שאמש,ערב יום ראשון,ארע פיצוץ עז בעיירה סעסע,הנמצאת בפאתיה  המערביים דרומיים של הבירה דמשק , מקום מושבם של החיזבאללה והכוחות האיראנים,במכונית של מפקד שדה של החיזבאללה הלבנוני.

מקור אחר בדמשק הוסיף כי המחוסל,משהור זידאן , הינו דרוזי במוצאו שגר בעבר בעיירה חאדר הסמוכה לגדר הגבול עם ישראל , ששימש כמפקד בשורות כוחות החיזבאללה הלבנונים ,והוא נהרג אחרי שמכוניתו הותקפה ליד העיירה סעסע.

כמו כן נהרג עמו איש נוסף – מוחמד נאג'י , השם שנמצא במסמכים שחולצו משרידי המכונית שהתרסקה לחלוטין וגופתו חולצה ביחד עם גופתו של זידאן.

אמש עוד טענו כי במכונית של זידאן היו אשתו ובנו הקטן אך נראה כי פרט זה אינו נכון,לעת עתה.

עדי ראיה טענו כי מכוניתו של זידאן הותקפה על ידי כטב"מ לא מזוהה שסייר בתוך שטח סוריה ליד הגבול עם ישראל.

אלחרירי אמר כי לאחר תקיפת המכונית הגיעה למקום קבוצת אנשים מהחיזבאללה לזיהוי הגופה,שהייתה בלתי מזוהה למספר שעות,בגלל המיסוך הביטחוני שהם הטילו על זהות האיש.

מקורות ערביים יודעים לספר כי זידאן נעלם לפני 4 חודשים והיו דיווחים סותרים על מותו אך מאוחר יותר התברר כי הוא זומן ע"י מפקדים בחיזבאללה ללבנון שהחזירו אותו מאוחר יותר לסוריה בשינוי זהות ועם תפקיד של מפקד שטח באזור הגבול עם ישראל.

משהור זידאן הוא תושב עיירת הגבול הדרוזית-חאדר שבמרחב קונייטרה ופעל יחד עם החיזבאללה מזה מספר שנים,ובמסגרתה פיקד על מספר צוותי קרב שפעלו בדרום הסורי ואלרוטה המזרחית שבמרחב דמשק.

לבסוף נשאלת השאלה למה דווקא זידאן ? ולמה דווקא עכשיו ?

ניסיון העבר מראה כי ישראל פועלת לניטרול "פצצה מתקתקת" בתזמון הנכון והמתאים לה,  מה שעדיין לא אומר כי ישראל היא זאת שבצעה את החיסול עצמו. לחיזבאללה יש מספיק אוייבים לאורך גבול הגולן וישנם גם יחידות מורדים חמושות שעדיין פועלים בסביבה ותוקפים מטרות חיזבאללה ואיראניות כשמזדמן להם וכשיש להם מודיעין טקטי טוב.

אפשר וזידאן חוסל כי הוא,ביחד עם כוח חיזבאללה, היה ערב פעולה נגד כוחות צה"ל על גבול הגולן כפי שהורו לו מאיראן, המחפשת נקמה נגד תקיפות ישראל על מטרות איראניות הן בסוריה והן בעיראק.

קרדיט:דנינו מקבוצת נציב

כתיבת תגובה