חד גדיא מזרח תיכוני: ישראל יירטה כטב"מ סורי שקבלה מרוסיה שקנתה מישראל

אתר אמריקאי מגלה בכתבה שפרסם תחת הכותרת :" אסד משתמש בכטב"מים מתוצרת ישראל" , כי בתקרית ,שהייתה לאחרונה באזור הגולן הפילה ישראל כט"במ סורי, התברר כי כלי הטייס הסורי שהופל היה למעשה מתוצרת ישראל שנמכר לרוסיה והגיעה בסופו של דבר לידיים סוריות.

לדברי האתר אספקת הכטב"מ הרוסי לצבא סוריה הוא עוד אמצעי בו רוסיה מגבירה את מוטת השליטה שלה על משטרו של אסד.

האתר -"האינטרספט" האמריקאי  טוען כי אירוע הפלת הכטב"מ ה-"סורי\רוסי\ישראלי" הוא עוד דוגמה ליחסים המורכבים בין ישראל לרוסיה.

האתר האמריקאי מדגיש כי ממתי שהרוסים נכנסו לתמוך במשטר אסד באופן פעיל לפני 4 שנים היא גם החלה לקיים קשרים צבאיים הדוקים עם ישראל.

הידוק הקשרים הצבאיים עם ישראל התבטא בעסקאות מכירת נשק למרות שנראה ש-2 הצדדים נמצאים משני צדי הסכסוך.

למרות שישראל תקפה מאות פעמים מטרות בסוריה בשנים האחרונות נשק ההגנה האווירית הרוסית שנפרש בסוריה לא פעל נגד מטוסי ישראל-כך על פי האתר האמריקאי.

יבגני פינקל, מומחה ליחסי ישראל-רוסיה ופרופסור עמית בבית הספר ללימודים בינלאומיים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, אמר כי רוסיה התעלמה מההתקפות הישראליות על בעלות בריתה בסוריה, וכי  התיאום בין מוסקבה לתל אביב, נועד למנוע כל עימות ישיר הסותר את האינטרסים של 2 המדינות ,

הוא מדגיש שגם אם הישראלים היו מפילים כטב"מ רוסי הרי שמוסקבה תעלים עין מהאירוע, כדי למנוע עימות לא רצוי.

למרות שמוסקבה, לפי האתר, מתנגדת לתקיפות ישראליות בסוריה, כדי להימנע מעימות לא רצוי היא לא תגיב "גם אם הישראלים יפילו מטוס רוסי".

האתר האמריקאי חוזר ומזכיר כי  בתקרית הפלת  מטוס הביון הרוסי,בספטמבר 2018 , סמוך לחוף הסורי נהרגו 15 חיילים רוסים.

כתיבת תגובה