רוסיה פועלת לעצירת הנפט האיראני לסוריה כדי להגביר את התלות בה

בקול אמריקה פורסם דו"ח שחשף, את האפשרות של אספקת נפט מרוסיה, שבוע לאחר ששלטונות גיברלטר, עצרו מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1", אשר שלטונות בריטניה טענו כי היא בדרכה לסוריה, ואיראן מכחישה.

האתר ציטט אנליסטים ודיפלומטים באומרו כי הדבר הזה יגדיל תלותו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד ברוסיה, ולנשיא אסאד לא תהיה ברירה אלא לעמוד בדרישות הרוסיות.

האתר גם ציין, כי מעצר המכלית נפט האיראנית מבהירה את הסכנות להובלת נפט מאיראן לסוריה, ותחריף את משבר הדלק המכה בממשלת אסד, תוך שאיפה לעקוף את הסנקציות שהוטלו גם על סוריה בעבר, ועכשיו גברו בעקבות הטלת הסנקציות על איראן.

בהקשר זה, האתר דיבר על משבר הדלק בסוריה, והסביר כי הוא שילש את עצמו השנה, וכי ממשלת סוריה קבעה באפריל את כמות הדלק שהוקצתה למכוניות של 20 ליטר מדי חמישה ימים.

האתר הוסיף ואמר, כי המשבר החריף בשנה שעברה, כאשר איראן החליטה למכור את הנפט שלה לסוריה במחיר השוק, לאחר שמכרה אותו במחירים נמוכים מאוד בעבר. האתר הצביע גם על החבלה בצינורות נפט בתוך הים סמוך לבניאס שבמחוז טרטוס, שהוביל לשפיכת נפט באזור.

בנוסף, ציין האתר כי סוריה מפיקה כ -358 אלף חביות נפט ביום, וציינה כי הייצור המקומי מכסה כיום 24% מהצרכים בפועל, וציין כי הצבא הסורי שולט רק ב -62% משטח סוריה.

ההתפתחויות באו בעקבות החלטת הממשל האמריקאי, להטיל סנקציות על חברת "סינרג'י אופשור" ו"נ.ס "בלבנון, באשמת הקלת העברת משלוחי נפט מאיראן לסוריה באמצע יוני.

לפי הודעת משרד האוצר, "סינרג'י אופשור" העבירה בשנה האחרונה, עשרות אלפי טונות של נפט איראני לסוריה. לדברי האוצר, היא אחת מהחברות הגדולות המספקות נפט לסוריה, והיא ייבאה מאות אלפי טונות של נפט גולמי איראני בשנה שעברה באמצעות מכליות .

"ללא הנפט האיראני, הסורים יצטרכו להתחנן לרוסיה", ציטט דיפלומט אירופי. "חלק ניכר ממשאבי האנרגיה והחקלאות הסוריים, נמצאים באזורים הנתונים לשליטת הכוחות הדמוקרטים הכורדים בסוריה, ובקואליציה הנתמכת על ידי ארה"ב", אמר צ'רלס לסטר, אנליסט במכון למזרח התיכון. "סנקציות, הגבלות בינלאומיות והתקפות על "צינורות נפט שנמתחו מתחת למים הסוריים, איימו על משלוחי הנפט האיראני בהם תלוי משטרו של אסד".

"סוריה הייתה משותקת ממשבר הדלק שאירעה באפריל, לאחר חמישה חודשים שבהם איראן לא הצליחה לספק נפט לסוריה", אמר לסטר, והזהיר כי המחסור החמור בדלק יחריף "סימני חוסר יציבות רבים בעתיד". "שורשי המהפכה ב -2011 עדיין קיימים, אך רובם החריפו", אמר לסטר.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה