אנליסט: מטוסי חיל האוויר הישראלי בצעו טיסת ניווט לילה ב-"מסלול איראן"

אנליסט אמריקאי ממוצא איראני היושב במונטריי שבקליפורניה-ארה"ב ומתמחה בענייני הביטחון של המזרח התיכון, טען אמש כי מטוסי חיל האוויר הישראלי ביצעו בלילה שבין ראשון לשני ,השבוע, טיסת ניווט ארוכת טווח לכיוון מערב,לנקודה מסויימת  בים התיכון אי שם מול חופי יוון.

הבלוגר כתב ש-"אורך המסלול שעשו מטוסי חיל האוויר הישראלי בטיסת ניווט זאת דמתה באופן די מוזר לאורך הדרוש למטוסי חיל האוויר להגיע מישראל למטרות שהיא ,ככל הנראה, תהיה מעוניינת ,בנסיבות מסוימות ,לתקוף באיראן".מעין "טיסת ראי".

המפה שהבלוגר צרף את כדי לסבר את עיני הקורא:

בעבר טענו אמצעי התקשורת העולמיים כי חיל האוויר הישראלי התאמן ביוון כדי לבחון את יכולותיו מול סוללות טילי הנ"מ מדגם אס-300 הנמצאים ברשות מערכת ההגנה האווירית היוונית.

כך למשל באמצע שנת 2017 פרסמו אמצעי התקשורת בישראל כי : " חיל האוויר הישראלי משתתף באימון ייחודי ורחב היקף ביוון עם מדינות זרות ובהן גם איחוד האמירויות. גולת הכותרת של האימון היא התמודדות מול מערכות ההגנה האווירית שכבר נמצאות בשימוש ברחבי סוריה ואירן. האפשרות להתאמן מול המערכות מאפשר להכיר את נקודות התורפה והחוזק שלהן. גולת הכותרת של האימון – התמודדות עם מערכות הגנה אווירית מתקדמות מתוצרת רוסיה ובראשן מערכת ה- S-300 שנכנסה לשימוש באחרונה בסוריה ובאירן. " (קרדיט:ניר גבורי)

אפשר וטיסות הניווט "המוזרות" נשוא כתבה זאת נועדו לבחון מודל התקרבות לעבר אזורי אמ"ט (אזור מוגן טילים) שיש בהם גם נוכחות של מערכות טילי אס-300 מתוצרת רוסית.

תגובת בלוגר ערבי:

בהמשך לפוסט שהעלה הישראלי Nziv ובו טיסות ניווט למרחקים המדמים מסלולים לאיראן שערך חיל האוויר ב-48 שעות האחרונות, מרחיב בלוגר ערבי העוסק בענייני מודיעין קצת יותר על מה שבאמת אירע.

בפוסט שהעלה בקבוצת טלגרם מאחת המדינות באיזור עולה כי 2 טייסות של חיל האוויר הישראלי טסו לשתי משימות שונות.
הראשונה טסה ליוון כדי להתאמן על מערכת S300 בזמן שהטייסת השנייה הגיעה כמעט עד לגבול האירני-עיראקי בטיסות עם חתימה נמוכה.

הבלוגר עוד מציין כי בחודש שעבר באחד הלילות נרשמו טיסות זרות של 4 מטוסי קרב בגובה נמוך בתוך שטח איראן במקום שנקרא סומאר, סמוך מאוד לגבול עם עיראק.
גם כאן מייחס אותו מדווח את הטיסות לישראל וטוען שתקיפה באיראן תגיע בימים עד השבועות הקרובים.

לסיום, מצרף הערביסט מפה עם טווחי טיסה של ישראל במזרח התיכון וטוען שאותות אזהרה ניתנות באותה נשימה גם לטורקיה, עיראק, לוב וכמובן סוריה.

קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי

 

כתיבת תגובה