איראן מצהירה כי תעשיר אורניום לכל רמה שתזדקק וממשיכה לאיים על אויביה

נשיא איראן -רוחאני יצא בהצהרה גורפת כי ארצו תרחיב את העשרת האורניום בשטחה לכל רמה שהיא זקוקה לה.

"איראן תעלה את רמת העשרת האורניום שלה, לאחר ה -7 ביולי, לכל רמה שהיא צריכה מעבר לכמות של 3.67% שנקבעה בעסקה הגרעינית ב -2015"- כך אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, ביום רביעי, על פי סוכנות הידיעות האיראנית  IRIB.

"אם החותמים הנותרים על הסכם הגרעין עם מעצמות העולם לא יעמדו בהבטחותיהם, יחזור הכור הגרעיני ב"אראק" לפעולותיו הקודמות לאחר ה -7 ביולי"- אמר רוחאני.

בתוך כך, ובאיומים מתוזמרים היטב עם הצהרות רוחני מזהיר מפקד איראני בכיר את אויבי ארצו מפני מהלך שגוי בהתמודדות עם איראן, ואמר כי "לאיראן יש נשק סודי".

מפקד חיל האוויר של צבא איראן, אלירזה סבהיפארד, הוסיף כי כוח ההרתעה של איראן מחזיר [בחזרה] את האויב.

"אם האויב עצר במרחק של 200 ק"מ ממצרי הורמוז, זה נובע מיכולת ההרתעה שלנו. אין להעמיד במבחן את מוכנות הלחימה האיראנית, והטעות הראשונה שלהם תהיה האחרונה", אמר מפקד חיל האוויר האיראני.

"האויב מטלטל את חרבותיו באמצעות נוכחותו הצבאית במפרץ הפרסי ומפעיל לחץ מרבי, ורוצה לכפות את כוונותיו המרושעות על נחישותה האיתנה של האומה האיראנית", אמר הגנרל האיראני.

"מצד אחד, האויב מכה בתופי המלחמה, ומצד שני הוא מחריף את הסנקציות. ובכל זאת, האויב מציע לקיים שיחות. זה מוכיח כי האויב הוא לא אמין", הוסיף מפקד חיל האוויר של איראן.

הוא איים כי ארצות הברית ובנות בריתה באזור יידעו כי אין ביכולתם להתמודד עם איראן, שכן לרפובליקה האיסלאמית יש "נשק סודי ייחודי".

ראש משמרות המהפכה האיראנית אומר גם כי " האויבים מודאגים ממלחמה, ולכן מתמקדים בתרחישים כלכליים".

"בעוד שהלוחמה הצבאית היתה בעבר התמקדות האויב העיקרית, בצומת הנוכחי, המלחמה הכלכלית הפכה לשדה הקרב העיקרי שבו הם מנסים להתמודד עמנו", אמר היום (ד') חוסיין סלאמי.

הוא ציין כי "במישור הצבאי סגרנו לחלוטין את נתיב האויב". והוסיף כי "הכוחות המזוינים האיראנים הוכיחו וימשיכו לגבש את כל הדרכים לסכל את התרחישים השונים של האויב בכל החזיתות".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה