לאחר הגדלת מלאי האורניום המועשר איראן מכריזה על הצעד הבא שלה

לנוכח המתח הפוליטי בעולם, בין איראן לארצות הברית, והחלטה האחרונה להטיל סנקציות חדשות על טהראן, איראן לא הכחישה, כי היא חרגה מהסכם הגרעין, לאחסון של יותר מ -300 ק"ג של אורניום מועשר, מעבר למקסימום המותר, שהוביל למשבר בין כל הצדדים האירופיים,שבקשו לא להלהיט את המצב.
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) אישרה היום (ב ') כי מלאי האורניום המועשר באיראן (LEU), מוערך בהרבה מגבולו המקסימלי, בהסכמתו עם מעצמות העולם. מלאי האורניום מועשר (HUU) היה 205.0 ק"ג, וציין כי העסקה המקסימלית לפי ההסכם היא 202.8 ק"ג.
זמן קצר לפני שהסוכנות אישרה כי איראן חרגה ממגבלות אחסון האורניום, אישר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי טהראן חרגה מעסקת הגרעין האיראנית, באמצעות אחסון של יותר מ -300 ק"ג של אורניום מועשר. סוכנות הידיעות האיראנית "איסנא" ציטטה את זריף שאמר, כי המהלך נערך ומבוסס על תכנון מוקדם.
זריף אמר עוד כי: "טהראן חרגה מהשיעור הזה על פי תוכניתה, על סמך מה שכבר אמרנו בבירור, שמה שאנחנו עושים ופועלים , מבוסס על הזכויות שלנו שאנחנו יוצאים מההסכם לאחר הפרתו".
רוסיה מצדה ,הביעה אי שביעות רצון מהמצב בהסכם האיראני, וציינה כי היא מצטערת על החלטת איראן לחרוג ממגבלת מלאי האורניום המועשר שלה, וקראה לה, להיות אחראית ליישום הסכם , והדגישה כי יש לפעול למניעת ההסלמה במצב.

סגן שר החוץ הרוסי סרגיי Ryabkov Ryabkov אמר, בהצהרה ביום שני במהלך השתתפותו בפורום דיאלוג Waldai: " שאם איראן עברה את ה300 ק"ג אז זה מצער ".

"אנו קוראים לכל הצדדים האירופיים, להשתתף בתכנית הפעולה המשותפת שלא לדרדר את המצב, ואנו קוראים לעמיתים האיראניים לנקוט באחריות הגדולה ביותר, כפי שעשו בעבר, על צעדיהם בתחום זה, במיוחד בנוגע ליישום הסכמי גרעין מקיפים עם איראן, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית והפרוטוקול שלה ".

במקביל, קרא משרד החוץ האיראני, לאיחוד האירופי לעשות מאמצים קונקרטיים להצלת ההסכם הגרעיני, בין הקהילה הבינלאומית לאיראן, על תוכנית הגרעין שלה.

בהודעה לעיתונות ביום שני, הביע דובר משרד החוץ, האיראני, את תקוותו כי מדינות אירופה ינקטו בצעדים קונקרטיים ומעשיים ליישום המנגנון הפיננסי, בעשרת הימים הקרובים של 60 הימים האחרונים, אחרת איראן תעשה את הצעד השני ב -7 ביולי, .

דובר המשרד אמר כי המנגנון, אשר יבטיח כי עסקאות הסחר בין מדינות אירופה ואיראן,כדי לעקוף את הסנקציות האמריקאיות המוטלות על הרפובליקה האסלאמית, אינו עונה על שאיפותיה של טהראן. מוסאווי אמר כי המשא ומתן נמשך בין שני הצדדים וכי איראן הבהירה את עמדתה לצד האירופי.

מוסאווי הדגיש את כוונתה של איראן לנקוט "צעד שני" בהפחתת התחייבויותיה הגרעיניות, אם אירופה לא תוכל להפעיל את המנגנון הפיננסי, והוסיף כי טהראן תודיע בקרוב על כמות האורניום המועשר ועל שיעור ההעשרה בשלב השני.

ב -8 במאי הודיעה איראן כי היא לא ראתה עוד את עצמה "מחויבת" לציית לאגירתם של מים כבדים ואורניום מועשר, שאושרו במסגרת הסכם הגרעין, הידועה רשמית כ"תכנית הפעולה המשותפת ".

כתיבת תגובה