נתניהו: איראן על המסלול לגרעין!

נתניהו טוען, כי טהראן פועלת לקראת נשק גרעיני, ועוד מעט יתגלו השקרים של איראן.
ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר היום (ב ') כי שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי ארצו חרגה מגבולות האורניום המועשר המפורטים בהסכם הגרעין ב -2015. נתניהו טען כי איראן מתקדמת ברצינות, לקראת ייצור נשק גרעיני, וכי "שקרים" נוספים יתגלו בעתיד על איראן.
למרות הדיווחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בדבר מחויבותה של טהרן להסכם הגרעיני, עד להודעה האחרונה כשאמרה כי בכוונתה לעקוף תנאיו, נתניהו טען, "הוכחנו כי הסכם הגרעין עם איראן מבוססת על שקר אחד גדול. ועכשיו אפילו טהרן נאלצת להודות בזה".
נתניהו אמר, כי איראן הודיעה היום, שהיא מוותרת על התחייבויותיה בהסכם הגרעין במפורש, כאשר היא חרגה מגבול של 300 ק"ג אורניום מועשר. הוא טען, כי "איראן עושה צעד רציני לקראת הפקת נשק גרעיני".
"הוכחנו שכל הסכם גרעיני עם איראן, מבוסס על שקר אחד גדול, ועד מהרה יהיו ראיות לכך שאיראן משקרת לעולם כל הזמן ".
הוא סיכם את נאומו ,כשחזר על הצהרות קודמות, כי "ישראל לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני", והוסיף כי הצבא הישראלי לא נשאר כפי שהוא, "אנו מכינים את הצבא לכל תרחישים שיפרצו, ביותר מחזית אחת."
הוא טען שישראל "מבקשת להימנע ממלחמה, אך תישאר מאוחדת כדי להבטיח את בטחונה".

היום הודתה איראן, כי הפרה את מגבלת מכסת המלאי של אורניום מועשר, ברמה הנמוכה תחת ההסכם הגרעיני 2015,עם ביטולו של ההסכם לאחר שנה, על ידי ארצות הברית שנסוגה ממנו באופן חד צדדי.
היום אושר על ידי שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, שאמר, כי איראן חרגה מ -300 ק"ג (אורניום מועשר).
"הכרזנו על כך בעבר, והתחייבנו לשקיפות, באומרו ,אנו נפעל לפי מה שהכרזנו בפני האיחוד האירופי, ונחשב לזכותנו, על פי הסכם הגרעין", אמר זריף.
לדבריו, איראן עדיין נמצאת על המסלול להגדלת ההעשרה, אם אירופה לא תנקוט צעדים נוספים, להצלת העסקה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה