תחנת כוח סעודית נפגעה ככל הנראה מטיל שיוט איראני ששיגרו החותים מתימן

שוב, ובאופן לא מפתיע הודיעה תחנת הטלויזיה של החיזבאללה בלבנון – אלמיאדין  ראשונה על דליקה שפרצה בתחנת כוח לייצור חשמל בעיר ג'יזאן – #جيزان  שבסעודיה הרחוקה כ-102 מייל מהגבול עם תימן.

דובר צבאי המקורב למיליציה החות'ית בתימן הודיעה כי כוחותיו שגרו טיל שיוט לעבר המטרה הסעודית.

סוללת טילי הפטריוט הסעודית המגנה על תחנת הכוח לא פעלה ליירוט טיל השיוט.

ישנם כרגע דיווחים על הפסקות חשמל נרחבות בכל רחבי המחוז להם מספקת התחנה חשמל.

תחנת הכוח שנפגעה במחוז גיזאן נחשבת לאחד הפרויקטים החשמליים הגדולים ביותר לא רק בדרום ערב הסעודית אלא בכל המדינה כולה. עלות הקמתה נאמדת ב-4 מיליארד דולר והיא נבנתה במשך 5 שנים והחלה לפעול בתחילת שנת 2019. הספק התחנה הוא 2640 מגה וואט חשמל.

סרטון שלא אושר עדיין הטוען כי זה פגיעת הטיל האיראני בתחנה הסעודית:

ככל הנראה מדובר בטיל השיוט האיראני מדגם –  SOUMAR . איראן חשפה טיל זה לראשונה בשנת 2015 והוא למעשה העתק של טיל השיוט הרוסי מדגם  Kh-55 בעל טווח של 2500 ק"מ.

אפילו אם נגיד כי הטיל האיראני הוא בעל טווח קטן יותר מהדגם הרוסי המקביל עדיין הולך ומתברר כי ישראל תצטרך להתחיל מאוד בקרוב לטפל במניעת ירי דומה לכיוונה אם וכאשר האיראנים יחליטו לצייד,אם עוד לא עשו זאת, את המיליציות החות'יות בטילי שיוט בעל טווח פגיעה בישראל. כמו כן על ישראל לצאת מנקודת הנחה כי טילי שיוט אלו נמצאים בטווח פגיעה משטח ישראל כאשר הוצבו הן בסוריה והן בעיראק והם מהווים "פצצה מתקתקת מבחינת ביטחונה של ישראל" ויש לטפל באיום זה בהתאם.

 

כתיבת תגובה