מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 20-6-2019

*- דיפלומט בכיר בסוריה הודה לרוסיה, לאיראן ולסין על תמיכתן במלחמת האזרחים במדינה, אך הזהיר את טורקיה וארצות הברית כי הן צריכות להיות בין הכוחות הבינלאומיים הראשונים לסגת.

👈בפגישה שערך עם עמיתו הסיני וואנג יי, שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם, חזר (יום ג ') על עמדתו כי "על כל הכוחות הזרים לעזוב את סוריה", וציין כי "מדובר בראש ובראשונה בכוחות ארה"ב וטורקיה".

👈הוא הוסיף: "יחד עם זאת, אני רוצה להודות שוב לרוסיה ולאיראן על סיוענו במאבק בטרור".

*- ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ניקולאי פטרושב, יעמוד בראש חילופי דעות חשובים על המצב במזרח התיכון ובסוריה. כך אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. (פגישת ארה"ב – רוסיה – ישראל)

👈"זה קשר חשוב מאוד, לצדדים יהיו חילופי דעות מהותיים על המצב באזור, כלומר על ההתנחלויות במזרח התיכון, על תהליך ההתנחלויות בסוריה ועל נושאים אחרים, שהם רואים לנכון לדון בהם", אמר פסקוב לעיתונאים.

*- מזכיר המדינה, מייק פומפאו, אחד מהאדריכלים של המדיניות הקשוחה, שאותה מנהלת ארה"ב כנגד איראן, העביר מסר למשטר באיראן כי מותו של חייל אמריקאי אחד יביא תגובה צבאית, כך דיווח הוושינגטון פוסט.

👈על פי העיתון, מסר ראשון כזה נשלח במהלך הביקור האחרון של פומפייאו בעיראק, לאחר שהבית הלבן השיג מודיעין, אשר הראה שאיראן או שליחיה מאיימים על האינטרסים של ארה"ב במזרח התיכון.

*- פקיד פנטגון המכיר את המצב צוטט באומרו, כי כמה מפקידי הפנטגון, בהם שר ההגנה היוצא, פטריק שנהאן, היה בין "אלה ששמים את הבלמים" לנצים במחלקת המדינה ובבית הלבן.

👈לכן, העזיבה הקרובה של שאנהאן את התפקיד של המשבצת הראשית בפנטגון, מעלה חששות בקרב כמה פקידים בפנטגון, כי הקו הלוחמני יותר בממשל טראמפ יתגבר וידחוף את הצבא להגברת העימות.

*- האלוף פול סלווה, קצין צבא בכיר בארה"ב, הזהיר ביום שלישי כי "אם איראן תפגע באזרחי ארה"ב, רכוש ארה"ב או צבא ארה"ב, אנו [ארה"ב] שומרים לעצמנו את הזכות להגיב בפעולה צבאית", וזה כולל גם את המיליציות בעלות האופי האיראני במזרח התיכון.

👈"הראיות מצביעות על איראן", אמר סלווה לעיתונאים. "העבריין היחיד באזור שיש לו מניע לבצע את זה היא איראן", הוא אמר.

👈נכון לעכשיו, "ההיסטוריה שלנו באזור היא שאיימנו להגיב ולא הגבנו. זה יהיה חישוב מוטעה מצידה של איראן להאמין שזה עומד להמשך כך", אמר הגנרל האמריקאי.

*- איראן אמרה ביום רביעי כי היא לא תאריך את המועד האחרון למעצמות אירופה להצלת עסקת הגרעין, ואף הוסיפה כי לא תנהל משא ומתן עם ארה"ב תחת לחץ.

*- עיראק: רקטה ששוגרה אמש (יום ד'), כוונה לאזור המשרדים, המגורים והמבצעים של כמה חברות נפט גדולות בעולם, בהן החברה האמריקאית, אקסון-מובייל, סמוך לעיר הבירה בדרום עיראק.

👈על פי המשטרה והצהרה ששוחררה על ידי הצבא, הרקטה פגעה באתר בורג'יה ממערב לעיר. המשטרה מסרה כי שני פועלים עיראקים נפצעו.

*- חמאס, אמר היום (ד ') כי ישראל עומדת בתנאים של הסכם הפסקת האש, הבלתי רשמי, שהושג בחודש שעבר.

👈בהצהרה אמר חאזם קאסם, דובר חמאס, כי מתווכים של צד שלישי הבטיחו לארגון, כי ישראל תיישם בימים הקרובים "חבילה רחבה יותר" של ויתורים, כולל מתן סיוע כספי לעזה, תוך הענות לבעיות החשמל והמים ברצועת עזה, הקמת תוכניות תעסוקה ו"הקלה על תנועת הפלסטינים במעברי הגבול ".

הצהרתו של דובר החמאס, כי ישראל ממלאת את התחייבויותה על פי העסקה, באה לאחר דיווח בעיתון הלבנוני, אל-אח'באר, אשר טען כי ישראל מנעה את העברת הכסף הקטארי לכ-5000 משפחות נזקקות בעזה.

👈שליח קטאר לעזה, מוחמד אל-עמאדי, הכחיש את הדיווחים ואמר, כי העיכוב בהעברת הכסף למשפחות נובע מהחלטה להזרים את הכסף לפרויקטים של פיתוח במקום סיוע כספי ישיר.

*- המצב בחצי האי הקוריאני עלול להחריף בשנה הבאה, במידה וארצות הברית לא תצליח לשכנע את צפון קוריאה שהיא רצינית לגבי שיפור הקשרים, כך אמר חבר בכיר במועצת הביטחון ברוסיה.

👈נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר בשבוע שעבר כי הוא "לא ממהר" לעשות עסקה עם צפון קוריאה, כדי לפרק את התוכנית הגרעינית שלה.

👈"אין ספק כי אם מחלקת המדינה לא תצליח לשכנע את צפון קוריאה, ברצינות של הכוונות שלה לשפר את היחסים עם צפון קוריאה, אז בשנת 2020 תהיה לנו הסלמה במצב בחצי האי הקוריאני", אמר סגן מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, אלכסנדר ונידקטוב, על פי סוכנות הידיעות RIA.

*- בכיר ביטחוני באיראן אמר כי לא תהיה מלחמה בין איראן לארצות הברית.

"על אף מערכה תעמולתית כנגד איראן על ידי מדינות מסוימות, שום מלחמה לא תפרוץ כי אין סיבה למלחמה", אמר עלי שמחאני, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן.

*- שגריר סוריה ברוסיה, ריאד חדאד, אמר כי ה"איומים ההיברידיים" הפכו לאיום המסוכן ביותר נגד הביטחון והיציבות של מדינות העולם

👈השגריר אמר כי הבעיה החמירה במיוחד לאחר שמדינות האמורות להיות מרכזיות, החלו להעניש במלחמה היברדית את המדינות המסרבות להשתעבד להגמוניה שלהן.

👈חדאד הבהיר בדבריו לפני הוועידה הבינלאומית העשירית לענייני ביטחון שהתקיימה ברוסיה, כי "האיום ההיברידי" הוא מונח חדש בעולם המלחמות, שכן הוא מערבב את המושגים של המלחמה המסורתית עם המלחמה הלא סדירה בתוך המלחמה האלקטרונית.

👈"איומים אלה כוללים גם תקיפות של חומרי נפץ גרעיניים, כימיים, ביולוגיים, רדיולוגיים ומאולתרים שנעשו באופן מקומי יחד עם מלחמת המידע", הוא הסביר.

👈חדאד הדגיש כי האיומים הללו מכוונים להרוס צבאות של כמה מדינות ולחלק את החברה שלהם, לשנות את המפה הגיאוגרפית שלהן או להגיע ליישובים גיאוגרפיים ברמה של אזור או של עולם.

👈"יש חשיבות לדבר על הנושא הזה, בעיתוי הזה, שכן כפי שראינו בשחזור רוב שטחה של סוריה בעזרת גיבוי של בעלות בריתה, השטחים היו תחת שליטה של ​​ארגוני טרור חמושים, שהם אחד הכלים של האיומים ההיברידיים, אמר חדאד,

👈הדיפלומט הסורי הוסיף, כי "המדינות המפעילות את ארגוני הטרור התכוונו למצוא כלים ושיטות חדשות בתוך [עולם] האיומים ההיברידיים", כדי "לשלוט על רמת המתח והיציבות באזור, באופן המשרת את האינטרסים שלהן על חשבון הדם של האומות".

👈השגריר ציין כי איומים אלו השפיעו לרעה על פיתוח פרקטי בסוריה.

👈חדאד הסביר ואמר כי המשבר השפיע על תשתיות, חינוך, חקלאות, אנרגיה, תחבורה וזה הפריע למצב ההתפתחותי במדינה.

*- גורם רשמי ברוסיה מאמינים כי ארגוני טרור ומחבלים מחפשים לגנוב נשק גרעיני וביולוגי

👈ארגוני טרור עושים מאמצים מתואמים כדי להגיע לטכנולוגיה של נשק גרעיני וביולוגי, כך אמר גורם רשמי מרוסיה ביום רביעי.

👈"מספר מגמות בטקטיקות הצעדים של ארגוני טרור בינלאומיים ראויים לתשומת לב מיוחדת ולניתוח", אמר יורי קוקוב, סגן מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, בפורום אבטחה בינלאומי שנערך ברוסיה.

👈מדובר בהמשך הניסיונות לקבל גישה לנתונים על ייצור נשק גרעיני, כימי וביולוגי, העלאת כוונתם של ארגוני הטרור לנושאים הקשורים לשימוש בסמים ביולוגיים פתוגניים וכימיקלים רעילים למטרות טרור", המשיך קוקוב, מבלי לספק פרטים על תקריות ספציפיות.

👈לדברי קוקוב, ארגוני הטרור משתמשים במגוון שיטות, כולל התקפות תת-קרקעיות שבוצעו על ידי שחיינים מאומנים ושימוש בקטינים.

👈הוא הדגיש כי הערותיו מתמקדות אך ורק בטקטיקות של ארגוני טרור, ולא בפעילויות של שחקנים הנתמכים על ידי מדינות.

*- שגריר איראן בסוריה אמר כי איראן אינה חוששת מאיומי ארה"ב, והיא מוכנה להגיב על כל פעולה עוינת מצידה של ארה"ב.

👈"איראן רואה כתבוסה – הן את המדיניות שאומצה על ידי ממשל ארה"ב, והן את האסטרטגיה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ," אמר ג'וואד טורק עבאדי.

👈הוא הדגיש כי "על פי ההסכם הגרעיני, איראן זכאית להגן על זכויותיה".

👈"איראן אינה חוששת מאיומים של ארה"ב שכבר איימה לשווא בסנקציות", אמר השגריר

👈הוא אמר גם כי המדיניות של טראמפ ערערה את האמנות והסכמים הבינלאומיים.

 

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה