חיכוכים בין בסיסי צבא סין וארה"ב בג'יבוטי שבאפריקה

מאז שצבא ארה"ב וצבא סין הפכו לשכנים במדינה האפריקאית הקטנה של ג'יבוטי, הם לא מסתדרים היטב.

👈מנהל המודיעין בפיקוד אפריקה, הידי ברג, האשים את צבא סין ב"פעולות חסרות אחריות", וסיפר לכתבים כי כוחות של צבא סין, בבסיס סמוך, מטרידים את הכוחות של ארה"ב בבסיס מחנה Lemonnier.

👈על פי הוושינגטון טיימס, ברג  אמר כי צבא סין מנסה להגביל את הגישה במרחב האווירי הבינלאומי ליד הבסיס שלו, על ידי כיוון לייזר מהקרקע לעבר טייסים אמריקאים, וכן סין שולחת מזל"טים כדי להפריע לפעולות הטיסה של צבא ארצות הברית באזור.

👈מנהל המודיעין של ארה"ב גם האשים את צבא סין ב"פעילות חדירה", והסביר כי היו "ניסיונות להגיע למחנה Lemonnier".

👈בסיס ארה"ב בג'יבוטי, הוקם בשנת -2001 והוא מאכלס כ -4,000 אנשי צבא ואזרחים של ארה"ב, מדובר בבסיס אסטרטגי חשוב, המשמש את ארה"ב כבסיס יציאה לפעילות כנגד הטרור במזרח אפריקה.

👈סין מצידה פתחה את הבסיס שלה בסמוך לבסיס ארה"ב, המתקן הצבאי הראשון שלה בחו"ל, בקיץ 2017.

👈תנועת הכוחות של צבא סין באזור הביאה את מנהיגי צבא ארה"ב לאזור "אי הנוחות".

👈"בוא נאמר, כי מעולם לא היה לנו בסיס של עמיתים מתחרים, כל כך קרוב", כך אמר ל- Breaking Defense גנרל תומאס ולדהאוזר, מפקד הכוחות המיוחדים של ארה"ב באפריקה, והוסיף כי "יש כמה חששות ביטחוניים משמעותיים ביותר".

👈סין מצידה טענה, כי ההאשמות האחרונות כנגד סין "אינן מתיישבות עם העובדות", והוסיפה כי "סין תמיד שמרה על החוקים והכללים הבינלאומיים של המדינות המארחות, ומחוייבת לשמירה על בטיחות ויציבות אזורית".

👈מפקד בכיר, ג'אנג ג'ונשה, מומחה צבאי במכון המחקר הצבאי של ארצות הברית, אמר ל"גלובל טיימס", כי הוא שולח מטוס בגובה נמוך כדי לנהל פעולות ריגול ליד הבסיס של סין.

👈העיתון הסיני "גלובס טיימס" כתב כי ההאשמות של ארה"ב הן "שוב בדיוק אותו מנגינה ישנה, אשר הולחנה על ידי ארה"ב כדי להשמיץ את סין".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה