איראן תוקפת שוב ושוב,בעזרת החות'ים, את "עקב אכילס" האמריקאי – סעודיה

איראן ממשיכה ללחוץ על המערב ועל אספקת הנפט אליו ממקורות במזרח התיכון בהוצאה לפועל של פיגועים נגד מפיקות הנפט הגדולות. האיראנים ,המבחינים בהיסוס המערבי להגיב על הפיגועים שהם מוציאים לפועל באמצעות כוחות הפרוקסי , מעלים הילוך ועוברים לתקיפות שהולכות ונהיות תכופות יותר ויותר נגד "עקב אכילס" של ארה"ב באזור – סעודיה החלשה והנרפית שעם כל עושרה והחימוש המודרני שרכשה במאות מיליארדי דולרים עדיין היא לא מסוגלת להגן ביעילות על שטחה מפני פעילות של מיליציית החות'ים החמושה, יחסית לסעודיה,בנשק ישן.

מה שברור הוא שאם לא נראה במהרה "הצלפה" אמריקאית מכאיבה נגד האיראנים,הרי שהתקיפות על סעודיה ילכו ויחמירו ויעדי הפגיעה ילכו ויהיו יותר ויותר משמעותיים.

החות'ים הודיעו היום (יום א ') כי הם פתחו בהתקפה על שדה התעופה הצבאי הסעודי בג'זאן, כנראה על ידי מזל"טים.
ההתקפה על שדה התעופה Jazan היא הרביעית בימים האחרונים על התעופה הסעודית,.
ב -14 במאי ביצעו שבעה מזל"טים של החות'ים תקיפות על שתי תחנות שאיבה נפט באזור ריאד, עמוק בתוך שטח ערב הסעודית.

Related image
החות'ים, בעקביות בשנים האחרונות, מבצעים הפצצות באמצעות טילים לטווח בינוני וטילים ארוכי טווח,המסופקים על ידי האירנים, ולעתים קרובות מערכת ההגנה אווירית הסעודית מצליחה ליירט אותם

מאז מרץ 2015, הוקמה ברית צבאית, בראשות סעודיה נגד כוחות החות'ים. המלחמה בתימן, בין בנות הברית הערביות בראשות סעודיה והממשלה הלגיטימית נגד המורדים החות'ים וכוחות ממשלה המורדים בשלטון המרכזי , הותירה משבר הומניטרי חמור שהוא ,עפ"י הגדרת האו"ם הגרוע ביותר בעולם .
בסעודיה, בימים הקרובים,יהיו שתי ועידות חירום בהשתתפות מדינות  מהמפרץ הערבי, כדי לדון בפיגועים האחרונים באזור המפרץ, על פי סוכנות הידיעות הסעודית.
הסוכנות ציטטה מקור במשרד החוץ של המלך הסעודי, סלמן בן עבדול עזיז, שהזמין את מנהיגי הברית הערבית (GCC) מהמפרץ ואת מנהיגי הברית הערבית Taritin לפסגה שתתקיים במכה ב -30 במאי כדי לדון בהתקפות והשלכותיהם על האזור.
לדברי אותו מקור, השיחה מגיעה "לנוכח המתקפה על אניות סוחר במים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות, ובוצעה על ידי הקבוצה החות'ים בגיבוי איראן וגם על תקיפת תחנות שאיבה ומתקני נפט בממלכה, ושיש לכך השלכות חמורות לשלום האזורי והבינלאומי וביטחון על האספקה ויציבות של שווקי הנפט ".

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Image result for ‫סעודיה החותים בתימן‬‎

 

 

כתיבת תגובה