מבזקי חדשות חוץ ליום 25.5.2019. מתעדכן

*- ארגון הבריאות העולמי מדווח על השפעות וליקויים בבריאות הנפש של הפלסטינים תחת הכותרת

" נזקיי הכיבוש הישראלי "

תיאור של מצב כרוני בבריאות הנפש בשטח הפלסטיני הכבוש כתוצאה מהכיבוש הישראלי ואלימות כלפיי אזרחים.

ברצועת עזה בפרט, "למעלה ממחצית הילדים שנפגעו מהקונפליקט עלולים להיות מושפעים מהפרעת דחק פוסט טראומטית", ואילו "כ -210 אלף בני אדם סובלים מהפרעות חמורות בבריאות הנפש בתוך רצועת עזה ".

בסך הכל, הצהיר ארגון הבריאות העולמי, לפלשתינאים" יש את ההתמודדות בנטל הגבוה ביותר של הפרעות נפשיות בגיל ההתבגרות במזרח הים התיכון".

47% מהנערות הפלסטיניות בגילאי 6-12 שנים "מדווחים על הפרעות רגשיות ו / או התנהגותיות"

למעלה ממחצית הילדים שנפגעו מהקונפליקט ישראלי פלסטינאי עלולים להיות מושפעים מהפרעת דחק "פוסט טראומטית", ואילו "כ -210 אלף בני אדם סובלים מהפרעות חמורות ומתונות יותר בבריאות הנפש .

דו"ח ארגון הבריאות העולמי גם נתן סקירה כללית על האלימות שחוו הפלסטינים בידי כוחות הכיבוש הישראליים.

על פי הדו"ח שהתפרסם " , ב 2018,
299 פלסטינים נהרגו 29,878 נפצעו כתוצאה מאלימות הכיבוש והסכסוך",

כ -6,239 פלסטינים נפצעו מתחמושת חיה, 113 קטועי רגליים ברצועת עזה בשנה שעברה "כתוצאה מהשתתפותם במהלך הפגנות", בנוסף 21 אנשים משותקים מפגיעות בעמוד השדרה ו 9 אנשים הסובלים מנכות קבועה.

 

 

קרדיט לידיעות לעיל: מאיר בר מקבוצת נציב

*- משטרת טוקיו גייסה 25 אלף אנשי ביטחון , כדי להבטיח את ביקורו של דונלד טראמפ ביפן,
משטרת טוקיו הגבירה את אמצעי האבטחה ביום שישי, כשהמדינה מתכוננת לביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

*- אנקרה: אנקרה ממשיכה לתמוך במורדים בסוריה ומפרשת הסכם עם רוסיה,מנקודת מבטה:
היומון ניזביסימייה גאזטה, היוצא לאור באנקרה, דיווח ביום שישי כי אנקרה ממשיכה לחמש את לוחמי האופוזיציה הסוריים, וטוענת שזה לפי ההסכם שנחתם עם רוסיה לטענתה עכשיו נמתין ונראה מה תהיה תגובת הרוסים לפי כתבה שהביתי לפני כן הרוסים הם רוצים לפטור את בעיית אידליב בהקדם האפשרי כדי לסיים את שיחרורה של סוריה זה לא יהיה קל באידליב מרוכזים היום קרוב ל50 אלף מורדים שאין להם לאן ללכת וילחמו בחירוף נפש נגד אסאד ובני בריתו.

*- וושינגטון מעצימה את אווירת המלחמה עם איראן כדי לדון בשליחת כוחות אמריקניים נוספים למזרח התיכון .. דיווחים: הפנטגון דן בתוכניות עם גורמי ביטחון לאומי אבל עדיין לא קיבל החלטה .. וההסלמה עשויה לכלול העברת טילים בליסטיים וטומאהוק
ככל שהמתח בין ארצות הברית לאיראן החל להרגע לאחרונה, לאחר הסלמה באווירת המלחמה המתרחשת באזור, נראה שוושינגטון לא תיעצר בשלב זה.
וושינגטון מעצימה את אווירת המלחמה עם איראן כדי לדון בשליחת כוחות אמריקניים נוספים למזרח התיכון .. דיווחים: הפנטגון דנו בתוכניות עם גורמי ביטחון לאומי ולא קיבלו החלטה .. וההסלמה עשויה לכלול העברת טילים בליסטיים וטומאהוק.

*-צפון קוריאה מאשימה את אמריקה באחריות לכישלון שיחותיהם של המנהיגים:
צפון קוריאה אמרה ביום שישי כי עמדת ארה"ב "שרירותית ומטעה" וזה מה שגרם לאי הסכמה בפסגה השנייה בין שתי המדינות והזהירה כי סוגיית הגרעין לא תיפתר בלי רצון של שני הצדדים
צפון קוריאה מאשימה את אמריקה באחריות לכישלון שיחותיהם של המנהיגים.

קרדיט לידיעות לעיל: עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה