ויקרא שמה בישראל "מגן". הכי אח"י

הקורבטה הישראלית החדשה ההולכת ונשלמת בגרמניה – ושמה בישראל – אח"י "מגן".

סער 6 היא סדרה של 4 קורבטות טילים אשר הוזמנו על ידי חיל הים הישראלי במאי 2015. הספינות הן גרסה של הקורבטות מסדרת בראונשוייג הגרמנית, וכל הספינות נבנות בגרמניה בעלות מוערכות של 1.8 מיליארד ש"ח או 430 מיליון אירו(ממשלת גרמניה צפויה לשלם שליש מעלות זו).                                             הספינה הראשונה בסדרה צפויה להיכנס לשירות ממש בקרוב.
לדגם סער 6 ("אח"י מגן ") נערך אתמול (חמישי)טקס הענקת השם במספנות טיסנקרופ שבגרמניה.
(הטקס התקיים בחצר מספנות thyssenkrupp Marine Systems בקיל ב -23 במאי.)

לשלושת הספינות האחרות יקראו "עוז", "עצמאות" ו"ניצחון ".

הטקס לאח"י מגן 6 התקיים במספנות החברה שבגרמניה בראשות מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, ראש מנהל רכש במשרד הביטחון, אבי דדון, ראש מספן ציוד, תת-אלוף יוסי אשכנזי, מפקד פרויקט ספינות המגן, אלוף-משנה ארז, מפקד אח״י מגן, סגן-אלוף ברוך, מפקדים וחיילים הלוקחים חלק בפרויקט ועובדי המספנה.

נוסף לתפקידים המסורתיים ספינות אלה ישחקו תפקיד עיקרי בשמירה על אסדות הגז הטבעי שבים התיכון מפני תקיפות ימיות או אוויריות. הספינות הוזמנו מחברת "טיסנקרופ" אבל בפועל נבנות על ידי חברת "German Naval Yards", שנמצאת בבעלות אנשי עסקים מאבו דאבי ולבנון, במשרד הביטחון טענו שמספנה זו בונה רק את גוף הספינות, ואילו מערכות בקרת אש, מכ"ם, טילי הגנה מתקדמים ואמצעים נוספים פרי פיתוח והתקנה של החברות הביטחוניות הישראליות.

"הקורבטות הן מהספינות המתקדמות והחשובות ביותר שישרתו בחיל הים הישראלי", אמר רולף וירץ, מנכ"ל תיסנקרופ מרינס סיסטמס. כמובן "עם תאום מערכות מתקדמות של התעשייה הישראלית, הספינות יתרמו במידה רבה לכלכלת ובטחון המדינה".

הספינה החדשה באורך של 90 מטר ומשקל של כ -2,000 טון, הספינה תכלול מערכת טילים נגד טילים ומערכות מבצעות ירי תלול מסלול יכולות תקיפה קרובות ואף מרחיקת לכת, יכולת שרידות ארוכת טווח, יכולות גילוי ימיות ואוויריות, בנוסף את היכולת לשאת מסוק על הספינה.

הספינות יהיו מצוידות במערכת כיפת ברזל ימית משודרגת , מערכת לוחמה אלקטרונית, מערכות הגנה קיברנטיות ואמצעי איתור ומעקב.

ספינת סער 6 מבוססת על קורבטה K-130 גרמנית.

Related image

מדובר צה"ל נמסר:

"לספינות הסער 6 אמצעים ויכולות שוברי שוויון באמצעותן יוכלו הספינות לתמוך במאמץ מבצעי התקפי במסגרת ההגנה המרחבית".

האלוף שרביט ציין כי "ביום הזה, עם מתן שם עברי לקורבטת הטילים- אח"י מגן, אנו מניחים לבנה רבת משמעות בבניינה של חומת המגן של ארצנו. בניית כלי שייט היא כמו יציאה להפלגה ארוכה ורבת שנים. צעד אחר צעד פוסעים בנתיב מורכב, רב אתגרים המחייב שיתוף פעולה הדוק עם גורמים רבים במעלה הדרך. ברצוני להודות לכל שותפינו לדרך בתוך הזרוע ומחוצה לה".

המערכות הצבאיות המתקדמות שיותקנו על ספינת סער-6 :

Image result for Sa’ar 6

 

כתיבת תגובה