מבזקי חדשות ליום 22.5.2019. מתעדכן

*-" הם יכולים(חיזבאללה ) להרכיב על הטילים שברשותם קיט קטן פרימיטיבי אמנם, אך קטלני במיוחד ולשגר טיל על הבניין שאנחנו יושבים בו עכשיו " -כך אמר הקצין הבכיר, שרואיין בבסיס במרכז הארץ, ל"דיילי ביאסט ".

"יש באפשרותם יכולת בלתי מוגבלת להרכיב GPS על הרקטות שברשותם, השאלה היא כמה הצליחו להבריח במזוודות מאיראן באמצעות מליציות נאמנות למשטר הפרוסות מעיראק ועד דרום לבנון טילים לא חסר, יש להם רבים ומגוונים".

*- מטוסי חיל-האוויר האמריקאי מסוג F-22 יירטו ארבעה מפציצים Tupolev Tu-95 רוסיים ושני מטוסי קרב סובייטיים su-35 מחוץ לחוף אלסקה ביום שני, על פי הודעה של פיקוד ההגנה של צפון אמריקה.

NORAD Command: NORAD fighters intercepted Russian bombers and fighters entering Alaskan ADIZ May 20.

*- איתאללה יוסף טבטבאי נאג'ד אמר בדרשה באספהאן כי צי ספינות המלחמה האמריקאי עלול להיהרס באמצעות טילים איראניים והפקודה ניתנה ואושרה בידי המנהיג העליון עלי חמינאי, ולא בידי "פקידים שייקחו את זמנם"(במידה והאמריקאים יתקפו את כוחותינו).הוא הוסיף:"כאשר [חמינאי] מאשר אז הוא מאשר,והוא יעשה את זה!"

*- איראן מפרסמת סרטון באיכות HD של ניסוי טיל בליסטי (חליג' פארס ) נגד מטרות ימיות בעל מערכת ביות המאפשרת לו להגיע לדיוק של 8.5 מטרים.

*- האם אנו צועדים למלחמת עולם שלישית ?  המלחמה המתגברת בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין ממשלת איראן מזינה את הסיכון לסכסוך גלובלי בקנה מידה מלא, כך מזהירים מומחים.

https://www.theweek.co.uk/92967/are-we-heading-towards-world-war-3

*-מומחה לענייני צבא עיראקי טוען :ארה"ב תפרוס את מערכת טילי ה- THAAD בבסיס עין אל-אסד.

*- בראיון ל"אל-מוניטור ", אמר גורם צבאי בגדודי אל-קסאם כי הקמת מכשול בטון בגבול עזה"(שהחל כבר בביצועו לפניי כשבועיים) לא תעצור את ההתנגדות מירי טילים מונחים לעבר כלי רכב ישראליים בכל עימות חדש ".שיצפו להפתעות חדשות.
הוא הוסיף כי "ההתנגדות עוקבת מקרוב אחר בניית המכשול החדש ובוחנת אמצעים נוספים כיצד לפרוץ אותו. אני מאמין שנעקוף את מכשול ונחתור לביצוע פעולות אחרות נגד מטרות הכיבוש הציוני.

*- וושינגטון, יש לנו בעיה: אף אחד לא רוצה את "עסקת המאה"

נראה כי אף מדינה ערבית גדולה לא מתעניינת בתכנית של ממשל טראמפ, העוסקת בקונפליקט הישראלי-פלסטיני, ורק ישראל מביעה נכונות. ירדן מתנגדת, מדינות המפרץ עסוקות במתיחות מול איראן – וגם אבו מאזן כבר לא מתרשם מהאיומים האמריקניים.

*- "ישראל צריכה להיערך ברצינות לתרחיש של ירי טילים עליה" , אומר קופרוווסר.

"אמנם אף אחד מהצדדים אינו רוצה להגיע לסיטואציה הממשית הזו, אבל בגלל הלחץ של ארה"ב המצב הנוכחי יכול להוביל לכך".

דברי תא"ל במיל יוסי קופרווסר , חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט המחקר באמ"ן.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה