החיזבאללה מתארגן מחדש בצפון סוריה-פרטים

לאור המצב החדש בצפון סוריה ודרישתה של רוסיה מהאיראנים לפנות מהאזור את כל כוחותיה ואת כל לוחמי המיליציות השונות הנאמנות לה שהוצבו להילחם גם הם באזור , נאלץ הפיקוד העליון של החיזבאללה להיערך מחדש על אדמת צפון סוריה.

במסגרת רה-הארגון מחדש של החיזבאללה הוקמו 3 מפקדות ראשיות באזורים הדרומיים של מחוז חאלב  לניהול פעילות לוחמי החיזבאללה בכל הגזרה.

מפקדה ראשית אחת הוקמה באזור אלשיח סעיד –  الشيخ سعيد . מפקדה נוספת הוקמה בעיירה אלחמדיה – الأحمدية  הנמצאת על כביש אלראמוסה – חאן טומאן  , ומפקדה שלישית באזור תל אלסיריאתל –  تل السيرياتل הסמוכה לקו הקדמי של חזית הלחימה עם כוחות המורדים בפרברי מחוז חאלב הדרומי.

הסד"כ הכולל שהוצב על ידי החיזבאללה ב-3 המפקדות הראשיות החדשות במחוז חאלב שבצפון סוריה נאמד ב-400 לוחמים וחלקם אף יועברו למפקדות משנה אם וכאשר יוקמו.  כל הלוחמים שהוצבו ב-3 המפקדות החדשות הינם ממוצא לבנוני וכן מבני הכפרים הסורים השיעים: אלפועה וכפריא שהצטרפו לכוחות החיזבאללה אחרי שנאלצו לפנות את בתיהם באזור הדרומי של מחוז אידליב תחת הסכם טיהור שטחים בין המורדים לאיראנים.

כדאי לשים לב כי בהתאם לדיווחים נראה כי החיזבאללה לא סומך ממש על לוחמי המיליציות השיעיות שאיראן הציבה בצפון סוריה והם יודעים כי סד"כ זה מבוסס על איכות אנשים נמוך ביותר,רובם פושעים שקבלו הזדמנות שנייה, ושהם לא יהססו למכור מידע על פעילות החיזבאללה בגזרתם תמורת כמה לירות סוריות בודדות. אותם לוחמים שיעים באו ,בדרך כלל, ממשפחות עניות שנאלצו לברוח ממדינותיהם ומצאו מקלט באיראן אך חשופים לגירוש מחדש בחזרה למולדתם אם רק לא ייענו לגחמות האירנים ולהצעותיהם להצטרף ללחימה בחזיתות רחוקות נגד אנשים שהם מעולם לא הכירו ולמטרה שהם מעולם לא הבינו.

 

 

כתיבת תגובה