מטוסי אף-35 אמריקאים תקפו לראשונה בעירק. מסר מאיים גם לאירנים

ארה"ב פיתחה ויצרה את מטוס הקרב החמקני הטוב והחדיש בעולם – האפ-35.

אמנם חיל האוויר האמריקאי היה הראשון שהצטייד במטוסים מסוג זה אך באופן מפתיע הוא לא עשה בהם שימוש מבצעי לתקיפת עמדות אויב עד כה.

מתברר כי ישראל, שקבלה רק לפני שנתיים את מטוסי האפ-35 שלה מארה"ב , הספיקה להתקין במטוס מערכות לחימה ,מהמתקדמות בעולם, ומקורות זרים טענו בתוקף כי ישראל אף עשתה כבר שימוש מבצעי במטוס לתקיפת עמדות אירניות בסוריה.

לפני כשנה דיווח הפנטגון כי מחצית מסד"כ מטוסי האפ-35 שברשות צבא ארה"ב אינם מבצעיים ולא כשרים לקרב.

ישראל, לעומתם,מיד כשקבלה את המטוסים הראשונה,פתחה במאמץ עילאי להכשיר את המטוסים שברשותה לקראת שימוש במשימות מבצעיות בזירת הים התיכון. אמנם בהתחלה שימשו מטוסים אלו על מנת להביא מודיעין מעומק שטחי האויב אך מהר מאוד החלה ישראל לעשות בהם שימוש לתקיפת מטרות איראניות שהוקמו בלב שטח עוין,רווי מערכות נ"מ קטלניות, כמו אלו שנמצאו בצפון סוריה,באזור מחוז חאלב הסמוכה לגבול טורקיה.

התצורה הקרבית שישראל בנתה לפיה את מטוס האף-35 הביא מקורות זרים להלל את התושייה והיכולות הישראליות.

היום מפרסם אתר חדשות טורקי דיווח לפי ארה"ב עשתה שימוש ,לראשונה מאז נקלט מטוס האף-35 בצבא ארה"ב ,מבצעי לתקיפת עמדות של דאעש בעיראק.

על פי אותו דיווח שני מטוסי קרב מסוג F-35A תקפו רשת מנהרות של דאעש בעיראק, וסימנו את הפעם הראשונה שהמטוס הוטס במשימה קרבית, כך אמר היום (ג ') פיקוד מרכז של צבא ארה"ב.

"יש לנו את היכולת לאסוף, להתמזג ולהעביר כל כך הרבה מידע, שאנחנו עושים את כל המטוסים הידידותיים יותר שרידים וקטלניים", אמר סגן אלוף יוסף מוריס, מפקד טייסת הקרב 4 וטייס F-35A.

"זה, בשילוב עם טכנולוגיית חמקנות, מאפשר לנו לשלב את המטוס בכל משימת סיוע לכוחות בשטחים עוינים "

מוריס אמר כי מטוס ה- F-35A מתוצרת לוקהיד-מרטין הוא בעל יכולת לאסוף מידע ממרחב הקרב בזמן אמת ולאחר מכן לחלוק אותו עם מטוסי ה- אף 35 האחרים.

 

המטוס נחשב כאחד המטוסים החמקניים המתקדמים ביותר בעולם.

המטוסים,שבצעו את התקיפה הראשונה, היו פרוסים על בסיס אוויר – אל דאחארה שבאיחוד האמירויות הערביות שבמפרץ כחלק מכוח משימה שיועד  להשתתף במבצע לחיסול קבוצות הטרור של דאעש המאיימות על עיראק, סוריה והקהילה הבינלאומית.

התקיפה האווירית הראשונה באה כמעט שלושה שבועות אחרי שמטוס F-35A יפני התרסק לתוך האוקיינוס ​​במהלך משימת אימונים..

זה היה רק ​​האירוע השני שבו התרסק מטוס F-35 בתאונה. בחודש ספטמבר, מטוס אמריקאי מדגם  F-35B התרסק ליד בסיס חיל האוויר של כוחות המרינס ב-Beaufort, שבדרום קרוליינה.

 

Image result for f-35

 

השימוש האמריקאי דווקא במטוסי אפ-35 למשימת השמדת מנהרות של דאעש נועדו לאו דווקא בגלל שמטוסים אחרים ,כמו אפ-16 או אפ-15 לא יכלו לבצע זאת,שהרי הם נושאים בעיקר עול התקיפות של בעלות הברית בעיראק וסוריה כבר זמן רב , אלא בעיקר כדי לשלוח מסר חד,ברור ובעיקר מאיים לאיראן כי עשרות מטוסי האף-35 שארה"ב כבר פרסה מסביב לאיראן אינם למטרות תצוגה בלבד וכי הם יוכלו למלא את כל המשימות שיוטלו עליהם בקטלניות מרשימה שלאיראן אין את האמצעים למנוע זאת מהם.

כתיבת תגובה