זעזועים במערכי המודיעין והחוץ האירנים עם עריקת ראש הביון הנגדי

דווח כי תת אלוף עלי נאסירי, לשעבר ראש שירותי הביון הנגדי במשמרות המהפכה האירנים, נמלט ממולדתו.

מקורות מסרו כי נאסירי ,שנמנה על מקורבי חוסיין טאיב-ראש שרותי המודיעין של משמרות המהפכה האירנים, השתתף ב-11 לאפריל בישיבת בכירים במערך המודיעין האירני, ושם בעקבות דין ודברים חריף שפרץ בינו ובין ראש המודיעין ,עזב נאסירי את הפגישה באופן פתאומי.

ביומיים הבאים לא הופיע נאסירי לעבודה במשרדו ולאחר ברור קצר התברר כי הוא עזב את המדינה.

מקורות יודעי דבר טוענים כי לאחר שיחידות הביון הנגדי של משמרות המהפכה האיראנים פתחו בחקירה אודות גורלו של נאסירי התברר כי הלה ברח לאחת ממדינות המפרץ ובקש מקלט מדיני באחת משגרירויות ארה"ב שבאזור. דיווחים עקשניים טוענים כי נאסירי הביא עמו ערמה גדולה של מסמכים המתעדים נסיעות של בכירי משמרות המהפכה האיראנים ,אנשי מודיעין ויחידות מבצעיות הפועלים במדינות זרות במסווה של חברי סגל דיפלומטי בשגרירויות אירן ברחבי העולם.

תוצאת תמונה עבור משמרות המהפכה האסלאמית

בעבר נאסירי היה גם מפקד גייסות חסראת סייד אלשוהאדא – “Hazrate Seyed al-Shohada” שפעלה בטהרן.

עד כה הצליח המודיעין האירני והביון הנגדי שלה למנוע דליפת בריחת אלנאסירי לאמצעי התקשורת.

ב-13 באפריל רשת החדשות של החיזבאללה בלבנון-אלמיאדין פרסם באתר החדשות שלו באינטרנט  ידיעה אודות היעלמותו של נאסירי מבלי לתת פרטים נוספים אך דיווח זה הוסר מהאתר חצי שעה מאוחר יותר.

הביון הנגדי של משמרות המהפכה האירנים הוא ארגון שמתוקף תפקידו גם לאבטח מטוסים ,לאבטח אישי ממשל ואח"מים וכן אח"מים זרים המגיעים לביקור באיראן.

לשכתו של המנהיג העליון האירני-חמינאי מינתה את ותיק הג'יהאד ואחיד אראניאן – Vahid Haghanian כנציגם בתאום האמצעים שמנגנוני המודיעין של המשטר ינקטו נוכח מקרה זה.

להימלטותו של נאסירי מאיראן היתה השפעה שלילית ביותר על כל מי שעבד תחתיו .                                   ב -19 באפריל התייחסה סוכנות הידיעות "פארס", המזוהה עם משמרות המהפכה, לגורלו של נאסירי ללא מתן כל הסבר נוסף.

על פי פקודה שהוציא מוחמד עלי ג'עפרי – מפקד משמרות המהפכה [אז], מונה תת-אלוף פאטאללה ג'אמירי למפקדה של יחידת הביון הנגדי מבלי להזכיר כלל את שמו של נאסירי.

תוצאת תמונה עבור משמרות המהפכה האסלאמית

הערות ברקע הידיעה:

*- זאת לא הפעם הראשונה שבכיר מאוד משורות משמרות המהפכה האירנים עורק מארצו אל המערב.

*- במקרים הקודמים דאגו אותם עריקים בכירים להביא איתם "נדוניה" רצינית בדמות כמות גדולה של מסמכים סודיים ביותר שחשפו יותר מטפח מהנעשה בקהיליית המודיעין האיראנית בפרט ובמשמרות המהפכה בכלל.

*- על פי מעט המידע שנמסר במקרה של נאסירי עולה כי האיש מביא איתו מידע רב אודות רשתות ריגול ופעילי טרור שהמשטר מפעיל ישירות ברחבי העולם. מה שיביא,שבאופן דיסקרטי יתחילו להיעלם פעילים איראנים בעלי תפקידים שונים במערך המודיעין מעל פני השטח או מתחתיו אם מפני שהם נלכדו או חוסלו או שהצליחו להימלט בעור שניהם בחזרה למולדתם עד יעבור זעם.

*- מדיניות החוץ האיראנית אמורה להיפגע מאוד כאשר מידע שהעריק מביא יחשוף את פעילויותיהן הבלתי חוקיות של הסגל הדיפלומטי האיראני ברחבי העולם ואפשר ונראה בקרוב מספר דיפלומטים איראנים מוכרזים כ-"אישיות בלתי רצויה" במדינות בהן הם משרתים והם יאולצו לחזור למולדתם הנמצאת במצב כלכלי גרוע ביותר.

*- אפשר ונראה עוד עריקות של בכירים כאשר הם יחושו איך המערך שבמסגרתו הם פועלים עובר טיהור עמוק בידי נציגיו של חמינאי.

*- ככל הנראה נאסירי מביא איתו מידע חדש ומפליל אודות פעילותו של הגנרל קאסם סולימני-מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האחראים על כל הפעילות הצבאית מחוץ לגבולות אירן. מידע שיביא לא רק להבנה טובה יותר של התנהלותו ותנועותיו ברחבי האזור, אלא גם להתהדקות עניבת החנק של ארה"ב מסביב לגרונו.

העריק תת אלוף נאסירי

תמונה קשורה

 

כתיבת תגובה