צבא סוריה מתפורר ורוסיה מנסה לבנותו מחדש כך שיהיה נאמן לה

הניסיונות של רוסיה לבנות מחדש את צבא סוריה נועדו לאפשר לה שליטה מלאה עליו – כך מדווח אתר החדשות הרוסי NewsRe .

על פי מה שדווח באתר עתידם של מוסדות השלטון סוריה כולה, בשנים הקרובות ,תלוי בעיקר בצבא אסד. צבא סוריה השיג בשנים האחרונות הישגים קרקעיים משמעותיים,בעיקר תודות לסיוע של כוחות זרים  מה שהצביע על חולשותיו של צבא סוריה.

על פי האתר,הנהגת רוסיה מנסה ליישם רפורמות בתוך צבא אסד ולהשליט על הפיקוד העליון הסורי את הפיקוד רוסי.

צבא רוסיה ממשיך לאמן אלמנטים פנים סורים שהצטרפו לשורות כוח טייגר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן ,הנאמן לרוסיה, שנשלחים בתום אימוניהם לצפון מערב סוריה כדי להצטרף לכוחות הפרוסים מסביב למחוזות חמאת ואידליב.

Image result for ‫سهيل الحسن‬‎

מכון המחקר –  Independent Center for Foreign Policy Studies and Economics היושב באיסטנבול מדגיש בדו"ח שפרסם תחת הכותרת : " כוחות טייגר – התקווה היחידה של דמשק" ,שכדי שצבא סוריה יקבל את הגושפנקה הרוסית לקיומו ,על סוהיל אלחסן להיות מפקדו הכללי.

האתר הרוסי טוען כי בעזרת יועצים צבאיים רוסים הוקם בחודש נובמבר 2016 הגייס ה-5 שהסד"כ הנוכחי שלו מונה כ-10,000 חיילים.

אנליסט במכון הרוסי Center for Analysis and Technology -לברוב טוען כי היציבות היחסית כרגע בסוריה והכיבוש מחדש של שטחים נרחבים ,סד"כ צבא סוריה ילך ויקטן.

האנליסט הרוסי טוען כי "מומחים צבאיים רוסים  מבצעים בסוריה משימות רבות וביניהן העברת אימונים צבאיים בסיסים למתגייסים החדשים, בניית מסגרות צבאיות ללוחמים וציודם בנשק המגיע מרוסיה".

לדבריו הקמת גייס 5 מייצג ניסיונות רציניים להקים צבא חדש מהבסיס והמומחים הרוסים השקיעו לשם כך מאמצים וזמן רב להשיג זאת. זה ברור שההנהגה הרוסית רואה בגייס 5 מודל לדוגמה כיצד להמשיך בבניית צבא יבשתי סורי חדש".

מומחה צבאי רוסיה אמר כי " סוריה עדיין לא יכולה לשקם את צבאה ולהחזירו למצב שלפני היות והוא ספג אבדות כבדות במהלך שנות מלחמת האזרחים שפרצה במדינה בשנת 2011.

מאז מעורבותה הפעילה בסוריה מנסה רוסיה להחזיר לצבא סוריה את כושרו הקרבי וזה מתבטא ביחס המיוחד שהם נותנים ליחידות כוח טייגר שהוקם באביב 2015 וכן במעורבותה הישירה בהקמת מסגרות של גייס 4 ושל גייס 5 בצבא סוריה.

מומחה צבאי רוסי אחר,ויקטור מרקובסקי, חשף כי המצב הנוכחי בסורי מעיד על כך שאי אפשר לוותר על פעילותן של יחידות לא סדירות כרגע לאחר שצבא סוריה למעשה נמצא בפועל במצב של התפוררות.

 

Image result for ‫سهيل الحسن‬‎

כתיבת תגובה