צבא סוריה מטהר אזורי גבול עם עירק לאפשר פתיחת הגשר היבשתי מטהרן

נראה כי מדינות הסהר השיעי בהובלת איראן הולכות ומשלימות הכנותיהן לקראת פתיחת מעבר הגבול בין עיראק לסוריה באזור העיירה אלקאים שמדרום לעיר המחוז-אלבוכמאל.

הבעיה המרכזית היא כי כוחות דאעש שסולקו מכל מקומות הישוב שלהם במזרח סוריה נסוגו אל תוך המדבר הנמצא מערבית למעבר אלקאים ומשם הם החלו לצאת למבצעי "פגע וברח" במהלכם הם תוקפים שיירות צבא סוריות ואיראניות ורוסיות המנסות לחצות את המדבר הסורי.

לאיראן ברור כי עד שלא יאבטחו את ראש הגשר לא ניתן יהיה להעביר שיירות אספקה צבאיות או שיירות של סחורות אזרחיות באזור זה.

לשם כך הורה הגנרל קאסם סולימני- מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים ,האחראי גם על כל פעילות המיליציות השיעיות בעיראק וסוריה, לכוחות המיליציה העיראקית הגדולה ביותר-אלחשד אלשעבי להשתלט על כל גזרת הגבול עם סוריה מהצד העיראקי. במקביל כונס כוח צבאי גדול של צבא סוריה ומיליציות שיעיות הפועלות לצדו והוא החל לפעול בימים אלו לטיהור השטחים שממערבית למעבר אלקאים וכן לטהר את כל השטחים שנתיב הגשר היבשתי עובר בהם מחשש ששיירות אלו, המביאים נשק מאיראן לסוריה ולחיזבאללה יותקפו ויושמדו במהלך מעברן במדבר הסורי.

בכוונת הכוחות הסורים לאבטח את התנועה בנתיב הגשר היבשתי כפי שסכמו 3 הרמטכ"לים,של אירן,עיראק וסוריה,בפגישתם האחרונה בדמשק.

כולם מסכימים כי אבטחת התנועה על ציר זה יבטיח מעבר סחורות תקין בין המדינות ויגביר את הפעילות הכלכלית בכל מדינה בהן הגשר היבשתי חוצה את שטחן.

הממשלה הסורית מקווה לפתוח מחדש את הכביש הבינלאומי ,ממעבר אלקאים לדמשק ,לפני סוף החודש, שכן כביש זה יגביר את המסחר והקשרים שלהם עם עיראק.

יתר על כן, הדבר גם יעניק לאיראן את היכולת להעביר אספקה לצבא ולממשל הסורי מעיראק השכנה.

ישראל כבר הודיעה כי היא רואה בהעברת מערכות נשק מאיראן לסוריה קו אדום וכי היא תעשה כמיטב יכולתה לסכל מהלך זה. גם האמריקאים פועלים לסיכול מהלך שכזה.

סייע בהכנת הכתבה: בר מאיר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה