דיווח:כוח בסיג' חדש שהגיע מאירן נערך מול הגולן בשת"פ עם החיזבאללה

רק ביממה האחרונה דיווחנו כי מיליציות סוריות הנאמנות לרוסים סכלו ,באופן זמני ,כוונה של כוחות חיזבאללה להתבסס על מפגש הגבולות בין ישראל-ירדן וסוריה באזור אגן נחל הירמוק הגובל עם דרום הגולן הישראלי.

אלא שרשת אלערביה מפרסמת כי לאחרונה הגיע כוח חדש של הבסיג' האירני לסוריה ונערך גם מול גבול ישראל בגזרה שבין העיירות "טסיל" ל-"ערנה" הסמוכות מאוד לגדר הגבול וכי הם גייסו לוחמים חדשים מקרב תושבי מחוז דרעא שבדרום מערב סוריה והשכן לגבול עם ישראל. הבסיג' משלם למגויסים החדשים הלובשים את מדי צבא סוריה משכורת התחלתית של 150 דולר וכן מעניקים להם תעודות "משרת בכוחות הביטחון של משמרות המהפכה האירנים" המקל עליהם את התנועה בכל רחבי דרום סוריה. במקביל נכנסו כוחות מודיעין חיל האוויר הסורי,הנאמנים לאירן, לעיירה "טפס",אף היא סמוכה לגבול ישראל,על מנת להעניק סיוע לכוחות החיזבאללה המבקשים להתבסס באגן נחל ירמוק הנמצא על גדר גבול הגולן הדרומי ליד מפגש הגבולות.

הרוסים בתגובה הגבירו מאוד את ההכנות להקמת גייס 6 הסורי שיהיה מורכב מלוחמים בני האזורים של דרום סוריה שנלחמו פעם בשורות צבא סוריה החופשי ולאחר תהליך של סולחה עם משטר אסד הצטרפו לצבא סוריה ובפיקודו של בכיר לשעבר במורדים-אבו זריק שחזר במיוחד מירדן לבקשת הרוסים כדי לפקד על כוחות גייס 6. הרוסים מייעדים להם את התפקיד לדחוק מהאזור את כל המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי אירן כולל משמרות המהפכה האירנים והחיזבאללה.

האם יצליח קאסם סולימני להשליט את מרותו על מחוז דרעא הסמוכה לישראל או שמא יצליח פוטין ביחד עם ישראל לדחוק אותם משם ? ימים יגידו!!

ישראל כבר הודיעה לרוסיה כי לא תאפשר לאיראן להתבסס על גבול בגולן וכי תפעל בכל עצמתה לסיכול כוונה זאת!

 

כתיבת תגובה