מתחילת 2019 חסמו הסנקציות האמריקאיות לחלוטין מעבר נפט אירני לסוריה

הסנקציות האמריקאיות נגד איראן גרמו לירידה דרמטית בזרימת הנפט הגולמי לסוריה, ובכך ניתקו את חבל ההצלה שהזין וחיזק את משטר אסד במשך כל שנות המלחמה נגד העם הסורי מה שהביא את משבר הא

הסנקציות האמריקניות מייבשות את זרימת הנפט האיראני לסוריה

"איראן לא הצליחה לספק נפט לסוריה מאז ה -2 בינואר השנה", אמר טנקר טראקרס- “تانكر تراكرز”, ספקית נתונים ימית, שפירושה שאיראן הפסידה קרוב ל -6 מיליון חביות נפט בשלושת החודשים הראשונים של השנה, על פי חישוב שסוריה צורכת 66,000 חביות נפט ליום.

מייסד ספק הנתונים הימי, סמיר מדני-سمير مدني, בראיון לעיתון " וול סטריט ג'ורנל " בארה"ב, כי אספקת הנפט האיראנית למשטר הסורי "נפלה לתהום" ומכלי האחסון בעיר בניאס ,מדרום ללטקיה, שם נמצא בית הזיקוק הגדול ביותר, ריקים לחלוטין.

הסנקציות האמריקניות נגד אירן, המשטר הסורי ובעלות בריתה ייבשו את זרם הנפט הגולמי לסוריה, והניעו את המשטר לסמוך יותר על בלוני גז שמקורם ברוסיה.

אמריקה מבודדת את איראן ממשטר אסד ובוחנת את יבוא הנפט הרוסי

על פי העיתון, יצוא הנפט האיראני תמך במשטר אסד במהלך המלחמה, במיוחד כאשר הייצור של נפט גולמי בסוריה ירד מ 353,000 חביות ליום בשנת 2011, ל 25,000 חביות ליום בשנת 2017.

גורם רשמי במחלקת המדינה האמריקנית אמר לעיתון כי "איראן תומכת במשטרו של אסד גם כאשר הם מבצעים מעשי זוועה נגד בני עמם, כולל פגיעה באזרחים עם נשק כימי, ולכן נמשיך לתאם עם הקהילה הבינלאומית כדי למצוא דרכים להפחית את מאמצי איראן לחדש את אספקת הנפט למשטר אסד שפירושו תמיכה בהתנהגות ברוטליות נגד העם הסורי ".

משרד האוצר האמריקאי גם הוציא בסוף השנה שעברה, רשימה המכילה 30 אניות המספקות נפט וגז רוסים לסוריה, ואיים להטיל סנקציות עליהם אם ימשיכו להעביר גז נוזלי לסוריה, מה שגרם לירידה במספר המשלוחים מרוסיה לסוריה, אך הוא לא פסק לחלוטין.

ראוי לציין כי השלטונות המצרים אסרו בסוף השנה שעברה, לבקשת הממשל האמריקאי ,מעבר של מכלית נפט אירנית דרך תעלת סואץ, בגלל שנשאה נפט לסוריה.

כתיבת תגובה