האלוף כפאח מלחם-ראש אגף המודיעין החדש בצבא סוריה

אמצעי תקשורת הנאמנים למשטר אסד בסוריה הודיעו כי האלוף כפאח מלחם- اللواء كفاح ملحم  מונה לראש אגף המודיעין הצבאי במקום האלוף מוחמד מחלא- اللواء محمد محلا.

לטענת אתר האינטרנט של  "מפלגת הבעת 'הערבית הסוציאליסטית," הנאמנה למשטר אסד,מינוי מלחם בא בעקבות החלטה שהוציא הנשיא בשאר אל-אסד, בעוד הוא משמש כעוזר ראש אגף המודיעין הצבאי , מאז יולי 2015.

מלחם עשה מספר תפקידים ביטחוניים, בהם ראש אגף הביטחון הצבאי בחאלב, במהלך שנות דיכוי המשטר הסורי של אסד נגד המורדים, בטרם עבר לסניף לטקיה.

האלוף מלחם היה מפקד חזית הלחימה בצפון מחוז לטקיה שם גם נפצע ואחר כך מונה למפקד אגף הידיעות – "فرع المعلومات" שם גם הועלה לדרגת אלוף וקבל את תפקיד סגן ראש אגף המודיעין הצבאי וכן פיקד על כוחות בלחימה באזורי חומס,חמאת וחאלב.

לדברי הארגון "עם צדק" האלוף מלחם כפאח  היה אחראי ישירות על החקירות והעינויים של עצורים בבתי הכלא של אסד, וכן פעל בשורות דיויזיית משמר הרפובליקה תחת פיקודו של באסל אל-אסד,אחיו של הנשיא הנוכחי, שנהרג בתאונת דרכים מסתורית בינואר 1994.

כאשר המהפכה הסורית פרצה במרץ 2011 האלוף כיפאח מלחם השתתף בדיכוי המפגינים בדמשק ובפרבריה.

הארגון ציין כי כאשר המצב הביטחוני הדרדר בעיר חאלב ב 2012  מונה תא"ל כיפאח מלחם, כמפקד אגף הביטחון הצבאי ושם המשיך את פעילותו הפושעת בראש כנופיות של בריונים.

בעקבות פשעו הגדול נגד העם הסורי, נכלל האלוף כפאח מלחם ברשימת הסנקציות הבריטית, האירופית והקנדית, בשל אחריותו למספר רב של פשעים שביצע נגד העם הסורי.

 

 

 

כתיבת תגובה