פעילות אירנית בוטה מעמידה באור עגום קווים אדומים ישראלים בסוריה

לישראל יש קווים אדומים בסוריה ועליה היא מבטיחה להילחם. האמנם ?

ישראל הודיעה לרוסים כי היא לא תאפשר לכוחות אירנים להתבסס על גבולה בגולן עם סוריה. רוסיה,שהראתה סימפטיה לדרישה זאת הבטיחה לפעול ולהרחיק את האירנים עשרות קילומטרים מגבול ישראל. מאוחר יותר היא יצאה בהצהרה כי האירנים אכן עזבו את אזור גבול ישראל. האמנם?

ישראל הצהירה כי לא תאפשר לחיזבאללה ולמיליציות השיעיות הנאמנות לאירן להתבסס על גבולה עם סוריה. החיזבאללה דאג שאמצעי התקשורת הערביים ידווחו כי הם נסוגו מהאזור. האמנם?

ישראל הצהירה כי לא תאפשר לנשק שובר שיוויון ולטילים בליסטיים מדוייקים להגיע לידי החיזבאללה. היא דאגה,אין ספור פעמים,להשמיד שיירות שהיו בדרכן ללבנון ונשאו נשק שכזה למחסני החיזבאללה. מקורות ערביים טוענים כבר זמן רב כי אמנם ישראל תקפה מאות פעמים בסוריה אך זה לא מנע מנשק אירני "אסור" להגיע למחסני החיזבאללה בלבנון. האמנם?

מקורות צבאיים בישראל דואגים לפמפם באזני האזרחים כי אין כמעט נוכחות אירנית ובטח לא מערכות נשק כבדות בקרבת גבול ישראל. האמנם?

בימים האחרונים הולכים ומצטברים ידיעות ממקורות ערביים,מתוך שטח סוריה המביאים עדויות ראיה של גורמים מקומיים המדווחים על תנועות נשק אירני כבד מאזור שדה התעופה אלמזה שבדמשק לעבר מפקדות דיויזיה 4 באזור דימאס על כביש דמשק-ביירות,כ-20 ק"מ מגבול ישראל ולעבר שדה התעופה אלנאצריה שבקלמון  הנמצא כ-50 ק"מ מגבול ישראל.

שדה התעופה בדימאס:

שדה התעופה אלנאצריה :

על פי אותם דיווחים קדמו האירנים טילים בליסטיים כבדיים בעלי ראשי חץ מדוייקים לעבר מחסני תחמושת החפורים בתוך הרי הקלמון בעומק של יותר מ-60 מטר. מחסנים אלו,על פי הערכה חסינים מכל פצצת עומק כבדה שברשות חיל האוויר הישראלי.

יש לציין כי הטילים האירנים שהועברו משדה התעופה אלמזה להרי הקלמון המזרחיים הם בעלי טווח של 400 ק"מ ולא קשה לראות את טווח פגיעתם בעומק שטח ישראל.

 

ממידע נוסף שמגיע מיקמו האירנים את מערך הכטב"מים שלהם בשדה התעופה של דימאס כ-20 ק"מ מגבול ישראל ומשם הם מתכננים לפעול מול ישראל.

שדות התעופה דימאס ואלנאצריה:

המידע הרציני ביותר מגיע מגורמים סורים הטוענים כי האירנים השתלטו על חטיבת טילי הסקאד הכבדים לטווח ארוך – מספר 155 באזור אלקטייפה . בעבר החטיבה היתה מפוקחת ישירות מארמון הנשיאות של אסד בדמשק. כיום האירנים למעשה יכולים להפעיל אותה לכל מטרה שירצו מבלי להבלם על ידי המשטר הסורי.

גם מחסני טילי הסקאד של חטיבה 155 נמצאים בפיקוח אירני.

מחסני חטיבת טק"ק 155 הסורית שבשליטת אירנית:

כל מה שצויין לעיל הן חציות ברורות ובוטות של הקווים האדומים הישראלים.

האמנם נראה פעילות ישראלית מונעת ?

 

מצגת: האתרים האירנים החדשים בקרבת גבול ישראל

כתיבת תגובה