אירן מתכוננת לחסימת השייט בים האדום ומאמנת למטרה זאת כוחות חות'ים

דובר צבא תימן – תת אלוף עבדה מג'לי מזהיר היום כי מומחי צבא אירנים מאמנים לוחמים חות'ים באזור א-לחיה – اللحية  שבמחוז אלחדידה שבמערב תימן בתקיפת אניות אזרחיות המשייטות בנתיבי הסחר הבין לאומיים  באמצעות סירות תופת.

"יש לנו מידע על נוכחותם של מומחים איראנים המכשירים לוחמים חות'ים לתקוף באמצעות סירות תופת באזורי החופים של מחוז אללחיה  מצפון לחודידה".

" על סמך מידע זה, האימונים נערכים ליד 2 האיים  "טלאווין ואלמלכ" – "تلاوين والملك" ואזור חור אל-עלווי- خور العلوي ,  שם נמצאים מחנות האימונים הסודיים של החות'ים וכן מחסני נשק וספינות התופת שלהם-  כך צוטט מג'לי בעיתון "עכאז" הסעודי.

Image result for ‫באב אלמנדב‬‎

הדובר הצבאי הזהיר ,בשם צבא תימן,את ספינות הסחר המשייטות בנתיבי השייט הבין לאומיים הסמוכים לחופיה המערביים של תימן ,מפני תקיפות סירות מתאבדים וקרא להם לנהוג במשנה זהירות  מול איום הטרור של המיליציות החות'יות.

דו"ח של האו"ם אישר את התגברות האיום של החות'ים על ביטחון השייט הימי בים האדום, בהסתמך על זה שברשות החות'ים ישנם טילי ים-ים נגד ספינות , מוקשים ימיים וסירות נפץ מונחות מרחוק.

Image result for ‫באב אלמנדב‬‎

בדו"ח השנתי שלהם למועצת הביטחון של האו"ם, מומחי ועדת הסנקציות על תימן ציינו כי האיום על נתיבי ההובלה הימית המסחרית בים האדום עלה באופן משמעותי בשנת 2018, אם כי מספר האירועים הכולל לא היה גבוה יותר מאשר ב – 2017.

הדו"ח ציין כי בכוונת המיליציות החות'יות לתקוף מכליות נפט וספינות של קואליציית  המעניקות תמיכה לגיטימית לכלי שיט הבינלאומיים.

הדו"ח טוען עוד  כי המיליציות החות'יות מתכוננות לתקוף  מיכליות נפט בעלות כושר נשיאה  של 2.2 מיליון חביות נפט גולמי. כל התקפה שכזאת עלולה להוביל לאסון סביבתי וכלכלי לא רק לתימן אלא לכל מדינות האזור כולל אלו השוכנות לחופי יבשת אפריקה".

 

Image result for ‫באב אלמנדב‬‎

 

למי שרואה את התמונה האזורית הגדולה יכול להבין את כוונות האירנים. במקרה וכוחותיה בסוריה או\ו בעירק יותקפו על ידי ישראל או בעלות הברית בהובלת ארה"ב היא תגיב מיד בניסיון לחסום את השייט האזרחי-מסחרי בים האדום על מנת להגביר את הכאוס העולמי שיביא ללחץ עצום מטעם המדינות להפסיק זאת ולאפשר חידות תנועת אניות מסחריות בנתיבים הבין לאומיים שנחסמו.

Image result for ‫באב אלמנדב‬‎

מצגת: תכנית האירנים לחסום את השייט הבין לאומי בים האדום :

 

 

כתיבת תגובה