האב,הבן ומלאך המוות:37 שנה לטבח חמאת ע"י אסד בסוריה

וכך מתאר הוויקיפדיה את "טבח חמה":

טבח חמה (בערביתمجزرة حماة, מַג'זַרַת חמאה) נערך בסוריה ב-2 בפברואר 1982, כאשר צבא סוריה ו"פלוגות ההגנה", בהוראת נשיא סוריה חאפז אל אסד ובפיקוד אחיו הצעיר רפעת אל-אסד, תקף את העיר חמה וטבח אלפיאזרחים סוריים סוניים, במטרה למנוע ניסיון הפיכה כנגד השלטון הדיקטטורי במדינה. ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל העריך כי מספר ההרוגים בטבח נע בין 10,000 ל-25,000 בני אדם אך הארגון הסורי לזכויות אדם העריך כי בטבח נהרגו כ-40,000 איש.

הנשיא אסד ואחיו רפעת:

אתמול מלאו בדיוק 37 שנים לטבח הגדול שבצע הנשיא חאפז אלאסד בתושבי העיר חמאת שבצפון סוריה. טבח שזכה לערוץ טוויטר משלו :  .

כיום מעריכים כי יותר מ-50,000 איש נהרגו במתקפה הגדולה של צבא סוריה,שכללה טנקים,מטוסים,ארטילריה בכינון ישיר על שכונות בעיר, ומתקפת חי"ר על העיר שנשיא סוריה רק חשב שהיא הולכת למרוד בו. כמו כן נעצרו כ-60 אלף מתושבי העיר וכ-100 אלף איש ברחו מהעיר מאימת הצבא הסורי. עד היום נעדרים 15 אלף איש מתושבי העיר שלא ידוע מה גורלם.

אלא שהטבח הזה היה רק קדימון קליל להצגה הגדולה שהבמאי שלה היה לא אחר מאשר בנו הצעיר- בשאר אלאסד.

גם לאסד הבן היה נדמה שתושבי מחוז דרעא פותחים במרד נגדו ושלח צבא לדכא את המחאה האזרחית בכוח חסר פרופורציות .

התוצאה הייתה 8 שנות לחימה של הרוב הסוני בסוריה,המונה כ-18 מיליון איש נגד המיעוט העלאווי המונה פחות מ-4 מיליון איש. במהלך לחימה זאת נהרגו בסוריה קרוב למיליון איש , מיליונים אחרים נפצעו , מיליוני בתים נהרסו ויותר מ-10 מיליון מתושבי סוריה נאלצו לגלות מבתיהם למקומות אחרים , הן בתוך סוריה והן מחוצה לה.

תמונות מטבח חמה:

 

כתיבת תגובה