אותרה צוללת נוספת מ-"הצי האבוד של היטלר" בקרקעית הים השחור

שברי צוללת גרמנית שטבעה במהלך מלחמת העולם ה-2 אותרו ליד חופי אגוו'ה שבאזור איסטנבול במהלך צילומים של תכנית דוקומנטרית.

שברי צוללת ה-U23 נמצאו בעומק של 40 רגל בים השחור כ-4 ק"מ מהחוף  על ידי צוללת לא מאוישת המשמשת למשימות חיפוש והצלה שסרקה את הקרקעית באזור במסגרת צילומים עבור תכנית דוקומנטרית של רשת הטלוויזיה הטורקית TRT בשיתוף עם חיל הים הטורקי.

שברי הצוללת שנתגלתה ,היא אחת מתוך 6 צוללות  (U-18, U-19, U-20, U-21, U-22, U-23) שנקראו:" הצי האבוד של היטלר".

הצוללת שנתגלתה היא השנייה מהצי האבוד שנתגלתה לאחר שבשנת 1994 גילה כלי שייט של חיל הים הטורקי את שברי הצוללת U-20 בעומק של 23 מטר ליד חופי מחוז קאראסו . הטורקים מעריכים כי הצוללת השלישית נמצאת היכן שהוא ליד חופי מחוז זונגולדאק אך מקומה המדויק עדיין לא ידוע.

A screengrab from a video shows the sunken U-23 German submarine. (AA Photo)

במלחמת העולם השנייה בקשו הגרמנים לפגוע בצי הרוסי שפעל בים השחור,במסגרת מבצע ברברוסה , לכן הועברו הצוללות ,בחלקים לקוסטנצה שברומניה שם הורכבו מחדש והועברו בדרך היבשה דרך טורקיה לאחר שקבלו את אישור ממשלתה. הצוללות בצעו 57 משימות קרביות נגד כלי שייט רוסים .

3 צוללות הוטבעו והיתר נלכדו בנמל קוסטנצה לאחר שהרוסים השתלטו על המקום. לא לפני שהגרמנים בקשו בפעם השנייה מהטורקים לאפשר החזרת 3 הצוללות בדרך היבשה לגרמניה. אלא שהפעם טורקיה סרבה. אנשי הצוות הגרמנים,שלא רצו ליפול בשבי נכנסו לשטח טורקיה ונעצרו. הם שהו במעצר כשנה עד שהתאפשר חזרתם לגרמניה.

טורקיה הכריזה מלחמה על גרמניה בפברואר 1945 אך 2 הצבאות לא התעמתו מעולם בשדה הקרב כי 3 חודשים מאוחר יותר נכנעה גרמניה.

הספר בגרמניה המדבר על הנושא:

 

כתיבת תגובה