העימות הרוסי-אירני מתרחב לאזורים נוספים בסוריה ומספר ההרוגים עולה

לפני כמה ימים פרסם האתר נציב.נט כתבה בכותרת:"קרבות בין אנשי דיו' 8 לאנשי דיו' 4 בצפון סוריה" או "רוסיה נגד אירן".

חיתוך מצב להיום מראה בברור כי לא רק שהקרבות באזור העיר חמאת בצפון סוריה לא שככו אלא עלו מדרגה והצדדים עברו להשתמש כרגע בנשק כבד בעוד שקודם השתמשו רק במקלעים קלים ובנק"ל.על פי דיווחים של האופוזיציה הסורית כבר נספרו באזור יותר מ-68 הרוגים בשני הצדדים.

בנוסף מתברר כי העימות האירני-רוסי על שליטה באזורי מפתח בסוריה עולה מדרגה ומתפשטת לעוד אזורים ברחבי סוריה.

נכון להיום יש מוקדי עימות נוספים באזורים הבאים:

*- הכפרים השיעים נבל ואלזהראא' שבצפון סוריה לאחר שרוסיה הורתה לכל המיליציות האירניות הזרות שהתמקמו שם להתפרק מנשקם ולפנות את הנשק לאזורים אחרים. המיליציות השיעיות סרבו לבקשה ורוסיה מתכוונת לשלוח את המשטרה הצבאית ואת כוחות גייס 5 לכפות את הוראותיה באזור. זה לא ייגמר בטוב.

*- במחוז סוידאא' שבדרום סוריה – לאחר שרוסיה הורתה לכל מנגנוני המודיעין האזרחיים של משטר אסד להתפנות צפונה ולשחרר את המחוז מנוכחותם המטרידה. הוראה הגירוש באה לאחר שרוסיה קבלה מהדרוזים במחוז הוכחות שלא משתמעות ל-2 פנים כי מנגנוני הביטחון הסורים משתפים פעולה עם גורמי דאעש שבמזרח המחוז , מוכרים להם נשק ומספקים להם מידע המאפשר לפגוע בעדה הדרוזית באזור המונה כ-750 אלף איש ומסרבת לשלוח את בניה לשרות חובה בצבא סוריה.

*- החזית החדשה שנפתחה אך אתמול,אך עברה מתחת לרדאר התקשורתי עקב התקיפות הישראליות , היא באזור דמשק. רוסיה הורתה לצבא סוריה לפרק את רוב מחסומי הדרכים שהקימו ברחבי דמשק ומטרידים את שלוות התושבים וגובה מהם דמי חסות שלא מאפשרים לחיים בבירה הסורית לחזור למסלולם.

מקורות סורים מוסרים כי לאחר ישיבת מטה בין האלוף מאהר אלאסד ,אחיו של הנשיא ומפקד דיויזית  שריון 4, עם הפיקוד האירני העליון בסוריה, הוחלט לא רק שלא לפרק את המחסומים אלא אף להוסיף עליהם,על אפם ועל חמתם של הרוסים, ובפעולת בזק הוסיפו עוד 43 מחסומי דרכים במרחב דמשק.

הפעולה הלעומתית הזאת,כמובן,לא נעלמה מעיני הרוסים והגבירה עוד יותר את העויינות למשפחת אסד .

אל תתפלאו אם תקיפות ישראל מטרות אירניות במרחב דמשק מתקבלות בקריצת עין רוסית המביעות נחת מלימוד האירנים לקח שהרוסים כה היו רוצים להנחיל להם.

נעקוב אחרי הסיפור המתפתח הזה.

 

כתיבת תגובה