"קרבות בין אנשי דיו' 8 לאנשי דיו' 4 בצפון סוריה" או "רוסיה נגד אירן"

זה לא מכבר ידועה העובדה כי רוסיה ואירן מנהלות מרוץ להשיג השפעה על יחידות צבא סוריה בניסיון להשיג שליטה על המדינה והשפעה על עתידה.

על כמה יחידות של צבא סוריה ההכרעה כבר הושגה.

אירן הצליחה ,בעזרת מאהר אלאסד, החושש שהרוסים מתכננים להדיח את משפחתו מהשלטון בסוריה , להשתלט על יחידות דיויזיה 4 ואף לצרף אליה,כחלק אינטגרלי ,את אחת המיליציות השיעיות שהיא ממנת ושולטת.

רוסיה שהבינה את גודל הסיכון כבר הורתה לאסד אישית לפרק את יחידות דיויזיה 4 ולפזר את אנשיה בין יחידות צבא סוריה הזקוקות נואשות לתוספת כוח אדם לאחר שנשחקו במרד הסוני הנמשך כבר כ-8 שנים .

רוסיה מצידה מממנת ומאמנת ומחמשת את גייס 5 שהורכב לאחרונה מסוריה הנאמנים לה וכי הפיקוד המרכזי של הגייס מתבצע על ידי קצינים רוסים עצמם.

מיליציית "כוח אלנימר" בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן,הנחשבת כיום בצבא סוריה כיחידה הטובה והמצויידת ביותר , סופחה לגייס 5 וממלאת את פקודות הרוסים במלואם.

לאחרונה ניסה מאהר אסד ביחד עם אנשי מודיעין בכירים מאוד במערכת הסורית להתנכל אישית לסוהיל אלחסן אך אזהרה רוסית חריפה הכוללת איום ישיר על שלומם ובני משפחותיהם , הורידה אותם מגבו של אלחסן.

מתברר כי המירוץ בין רוסיה וסוריה להשתלטות על שטחים אסטרטגיים במרכז ובצפון סוריה  לא פחתה ואפילו הואצה מאוד. והמירוץ הפך לקטלני יותר מאי פעם.

כתב רשת הטלוויזיה הסורית – אוריינט ניוז מדווח על קרבות בין  הכוחות הסורים הנתמכים על ידי רוסיה ובין הכוחות הסורים הנתמכים על ידי האירנים באזורים שממערב לעיר חמאת בצפון סוריה.

הכתב הוסיף כי באזורים ממערב לחמאת (המרכז למחקר חקלאי,ואלקרים ואלחורה וקבר קדה וארציף ותל בכיר ואלנחל) התנהלו באחרונה קרבות נרחבים בנשק ומקלעים בין כוחות אסד הנאמנים לרוסיה (דיויזיה 8 מגייס 5 ) מצד אחד לאנשי דיויזיה 4 שריון שבפיקודו של האלוף מאהר אלאסד הנאמנה לאירן מצד שני.
הלחימה החלה לאחר שאניש דיויזיה 4 נאמנה לאירן סירבה למסור שטחים שכבשה באזור לאנשי גייס 5 המנוהלים ישירות על ידי פיקוד רוסי.
הקרבות התמשכו לכל אורך הגזרה המרכזי של מישורי אלרב המתפרס מהמרכז למחקר חקלאי באזור אלחרה,אלכרים וקבר קדה ותל בכיר ואלנחל הקרובים לאזור סקילביה שממערב לעיר המחוז -חמאת.
לאחר מכן החלו 2 הצדדים לקדם לאזור הקרבות תגבורות צבאיות גדולות מחשש שהקרבות יתפשטו לכל האזור שממערב לחמאת.

כתיבת תגובה