מיליציה עירקית:אלפי טילים שלנו מכוונים מדרום לבנון לעבר ישראל

אתר חדשות מדווח מאירביל שבעירק כי מפקד במיליציה השיעית "אלחשד אלשעבי" הנאמנה לאירן – מועין אלכאט'מי   – معين الكاظمي  מזהיר את ישראל מתקיפת מטרות הארגון בשטח עירק.

לדברי אלכאט'מי "התקשורת הישראלית מנסה לבדוק את הדופק של הממשלה העירקית על ידי פרסום ידיעות כי ישראל עומדת לתקוף גם עמדות של המיליציה העירקית הנאמנה לאירן – "אלחשד אלשעבי" על אדמת עירק " ומזהיר "אסור לישראל לשחק עם מיליציית אלחשד אלשעבי כי יש לה אלפי רקטות המוכוונות מראש משטחי דרום לבנון לעבר ישראל".

 

המפקד העירקי טוען כי מיליציית "אלחשד אלשעבי" היא ארגון צבאי רשמי על פי חוק שנחקק בפרלמנט העירקי ואף נהנה מתקציב ממשלתי מיוחד שהוקצה להם בתקציב 2019 והם קבלו את הזכות להגן על הטריטוריה העירקית מפני כל תוקפנות חיצונית.
" עד כרגע לא הותקפה כל עמדה של המיליציה ואם זה יקרה הרי שתשובתם תהיה חריפה במיוחד בזמן שישראל נמצאת בשפל כוחה והיא נמצאת תחת איום הרקות של החיזבאללה בדרום לבנון" הוסיף המפקד בארגון וסיים כי "אסור לישראל לשחק באש עם מיליציית "אלחשד אלשעבי".

אמצעי תקשורת מקומיים בעירק דיווחו מפי מקור מדיני עירקי כי "שר החוץ האמריקאי – מייק פומפאו הודיע לראש ממשלת עירק -עאדל עבד אלמהדי בעת בקורו בבגדד כי בכוונת ישראל לתקוף מטרות של המיליציות האירניות  על אדמת עירק".

 

תוצאת תמונה עבור الحشد الشعبي

מיליציית "אלחשד אלשעבי" נוסדה בשנת 2014 כאשר ארגון דאעש הופיע בעירק ויצאה פתואה על ידי סמכות דתית שיעית בעיר הקדושה -נג'ף בו קראו למתנדבים להתגייס לכוחות הנלחמים בדאעש ואף ציינו כי ראש ממשלת עירק ,באותה תקופה,נורי אלמליכי ,תומך ביוזמה.

מעריכים כי מספר הלוחמים העומד כרגע לרשות מיליציית "אלחשד אלשעבי" עומד על יותר מ-60,000 וב-26 לנובמבר 2016 העבירה ממשלת עירק חוק המשווה את מעמד המתגייס למיליצייה לזה המתגייס לכוחות הביטחון הרשמים של ממשלת עירק.

 

ביקור ראש מיליציית אלחשד אלשעבי – אבו אלמהדי אלמהנדס במפקדת חטיבת אלראבע :

 

כתיבת תגובה