2 טייסות קרב אמריקאיות הפרוסות בירדן פועלות במזרח סוריה

טייסת הקרב 391 המורכבת ממטוסי אפ-15 אי וטייסת הקרב 55 המורכבת ממטוסי אפ-16 סי של חיל האוויר האמריקאי הפועלות משדה תעופה צבאי בירדן הן האחראיות על המטרייה האווירית שארה"ב מעניקה לכוחות הכורדים הפועלים בגדה המזרחית של נהר הפרת במזרח סוריה .

2 טייסות אלו גם אחראיות על כתישת כוחות דאעש שהתבצרו בעיר חאג'ין והן הן הסיבה שהתנגדות כוחות דאעש נשברה והם נסוגו מהאזור.

מאז הצהיר הנשיא טראמפ על כוונתו להוציא בהקדם האפשרי את כל הכוחות האמריקאים משטח סוריה נערכים בדאעש לכבוש מחדש את השטחים שהפסידו לכוחות הכורדים בסיוע האמריקאים ובמיוחד הם רוצים להשתלט מחדש על העיר חאג'ין ששמשה עד כה כבירה זמנית לחליפות דאעש לאחר שאלה סולקו מבירתם "הרשמית" א-רקה כבר לפני כמה חודשים.

 

גם הכוחות האירנים וכוחות צבא סוריה נערכים באזור -בגדה המערבית של נהר הפרת ומחכים לעזיבת האמריקאים כדי לנסות ולכבוש את כל האזור ממזרח לנהר פרת מידי הכורדים לאחר שהאזור עשיר מאוד בשדות נפט וגז המבטיחות הכנסה מט"ח למחזיקים בהן.

 

 

One thought on “2 טייסות קרב אמריקאיות הפרוסות בירדן פועלות במזרח סוריה

  • 26/12/2018 at 09:46
    Permalink

    יש מצב שהסיבה שיש לארה"ב בירדן F15+F16 זה בגלל שיכולים לטעות ולהגיד שזה של ישראל ולהפיל על ישראל את האשמה במידת הצורך? (כי אנחנו בטח לא נתווכח בתור המדינה ה51…) ואז הם יכולים להמשיך לפעול לפי האינטרסים שלהם?

כתיבת תגובה