אמש הותקף מקדש שיעי אירני במזרח סוריה ע"י כלי טייס בלתי מזוהים

אמש, יום ראשון ה-23 בדצמבר 2018 , הותקפו עמדות של מיליציו אירניות במזרח מחוז דיר א-זור על ידי כלי טייס לא מזוהים.

מקורות בכלי התקשורת המקומיים במזרח סוריה דיווחו כי כלי טייס לא מזוהים בצעו מספר תקיפות על עמדות המיליציות ממשמרות המהפכה האירנים ליד נבע אלמאא' הידוע גם בשם "המעיין של עלי" – "عين علي"  דרומית לעיירה אלקוריה – القورية  שבפרבריה המזרחיים של מחוז דיר א-זור. יש לציין כי האתר שהותקף היה מקדש שיעי שהאירנים רק לאחרונה הקימו אותו לאחר שהשתלטו על האזור.

לא ידוע אם היו אבדות לכוחות האירנים או איזה נזקים נגרמו לאתר שהותקף לאחר שהכוחות במקום הטילו איפול כבד על מה שקרה שם.

غارات مجهولة تستهدف مواقع للميليشيات الإيرانية شرق دير الزور

מקורות יודעי דבר אמרו לאתר החדשות "נדאא' סוריה"- "نداء سوريا" כי בתקיפה אחרת באותו יום תקפו מטוסי הברית בהובלת ארה"ב גשר ליד העיירה "אלכבר" בפרברי מחוז דיר א-זור המערביים שמקשר את 2 גדות הנהר פרת והשמידו אותו לחלוטין לאחר שכוחות מהמילציות הסוריות והאירניות ניסו להכין גשר שיאפשר להם לחצות את הנהר.

כמו כן ירו הכוחות האמריקאים בבסיס אלתנף שבדרום מזרח סוריה 4 טילי קרקע-קרקע  מונחים לעבר כוחות צבא סוריה הנמצאים באזור זרכא הנמצאת מערבית לאזור 55 . הירי נועד להזהיר את הכוחות שלא להתקדם יותר לעבר בסיס אלתנף .

בימים האחרונים הגיעו תגבורות צבאיות גדולות  מצבא סוריה ומהמיליציות האירניות לאזור נהר פרת כהכנה לקראת תפיסת השטח שממזרח לנהר ממנו האמריקאים הצהירו שהם נסוגים במסגרת נסיגתם הכוללת משטח סוריה.

יש לציין כי מעולם לא הותקף מסגד סוני או מקדש שיעי על ידי כוחות הברית או כוחות אחרים מהמערב אלא אם כן הוא שמש אתר מסווה להסתרת נשק או חימוש "יוצא דופן".

מפת מזרח סוריה ונהר הפרת :

(אזור 55 ואלתנף צבוע בכחול)

כתיבת תגובה