כך זה גם התחיל בסוריה ב-2011:שוב הפגנות,כתובות קיר ושרפת תמונות בדרעא

משטר אסד לא למד כלום ולא הפנים כלום גם לאחר 8 שנות מרד אזרחים במדינה שבמהלכם נהרגו יותר ממיליון איש,נפצעו יותר מ-2 מיליון איש ונמלטו מהמדינה יותר מ-6 מיליון אזרחים.

כזכור מלחמת האזרחים בסוריה פרצה באזור העיר דרעא שבדרום המדינה לאחר הפגנות שקראו להפלת המטר העלאווי של אסד.

מאז הצליח צבא סוריה לדכא את המרד ברוב האזורים המיושבים בצפיפות במדינה והשתלט גם על כל אזור דרום סוריה.

אך נראה כי אש המרד לא ממש כובתה. הגחלים הלוחשות ממשיכים לרחוש בעצמה ואש השנאה ותאוות הנקם בלב הרוב הסוני במדינה מעולם לא כבתה.

למרות שלכאורה, תושבי אזור דרעא נכנעו והפסיקו את המרד המזוין ובתיווך הרוסים חתמו על הסכם סולחה עם משטר אסד , בימים האחרונים נדלקה מחדש אש המרד. הפגנות רחבות היקף של תושבים זועמים על היד הקשה והפרת ההסכמים מצד צבא סוריה המחסל את יריביו למרות הסולחה והיד הקשה שהוא כופה על התושבים שוב נראים ברחובות ובהם קוראים שוב להפלת המשטר.

והיום אף החמירו הדברים.

תושבי עיירה הנמצאת בדרום מזרח מחוז דרעא  קרעו בשבת את תמונתו  של הנשיא אסד.

ארגון באזור חוראן מדווח כי תושבי העיירה נאחתה – ناحته  הנמצאת בפרברי מחוז דרעא המזרחיים קרעו את תמונתו של הנשיא אסד שנתלתה מחדש על ידי גורמי המשטר על בניין העירייה. קריעת התמונה באה רק יום אחד אחרי שבעיירה אלחראכ -الحراك, שממזרח לדרעא, רשמו אלמונים כתובות קיר גדולות נגד המשטר על בניין העירייה ואף פרסמו ברשתות החברתיות תמונה של כתובת שכזאת הקוראת להפלת משטר אסד.

גם אתמול לאחר תפילת הערב במסגד יצאו עשרות אזרחים לאזורים ההרוסים שבעיר וקראו להפלת המשטר ואף צילמו הפגנה זאת בו נראים המפגינים נושאים מחדש את דגל המורדים הסורים תוך שהם צועקים קריאות בגנות מאמצי המשטר לגייס את בני האזור בכוח לשורות הצבא תוך שהם מגנים גם הצטרפות בני המקום לכוחות הביטחון הסורים במסגרת הסכם הסולחה אותם כינו "בוגדים בדם השהידים  שהקריבו דמם למען החירות והכבוד".

 

 

 

כתיבת תגובה