חמאס מגייס מאות לוחמים חדשים לשורותיו בלבנון

הגיוס לחמאס ולזרוע החמושה שלו, גדודי אל-קסאם, גדל משמעותית בקהילות הפליטים הפלסטינים הפרוסות ברחבי לבנון, לפי מה שציטט ה”ניו יורק טיימס” גורמים לבנוניים ואחרים מחמאס, המוגדר כארגון טרור בארצות הברית והאיחוד האירופי.

גורמים אלו אישרו כי מאות מתגייסים חדשים הצטרפו לשורות חמאס בחודשים האחרונים, ב-12 המחנות הפרוסים ברחבי לבנון, כולל מחנה עין אל-חילווה, שהוא אחד ממחנות הפליטים הפלסטינים הגדולים במדינה.

העיתון ציין כי עיתונאיו, במהלך ביקור נדיר בעין אל-חילווה, הבחינו בכרזות הנושאות את דמותו של דובר גדודי הקסאם, אבו עוביידה, בכל מקום.

מהעיתון עולה כי רבים מבני הנוער במחנה סיפרו כי זו הפעם הראשונה שהם חשים תקווה, וציינו כי רבים מהם מכירים עשרות בני משפחה או חברים שהצטרפו לחמאס מתחילת המלחמה באוקטובר.

למרות שפעולות הגיוס הללו לא ישפיעו במידה רבה על המצב בעזה מכיוון שהכניסה לשטחים שם קשה מאוד, היא תשפר את הסד”כ של חמאס בלבנון, לפי העיתון.

העיתון הוסיף כי המתגייסים בדרך כלל נשארים בקהילותיהם כדי לסייע בניהול העניינים המקומיים, ולעתים הם מתקרבים לגבול הדרומי של לבנון כדי לירות טילים לעבר ישראל.

בלבנון מונעים מהפלסטינים לקבל אזרחות או לעבוד במגוון רחב של מקומות עבודה.

במחנה עין אל-חילווה, שאוכלוסייתו מוערכת כ-80,000 בני אדם בשטח של פחות מקילומטר רבוע בצידון, עולה מהעיתון כי ישנם גברים רבים שמוכנים לפעול נגד ישראל, כך לפי הגורם המדיני של תנועת חמאס בצידון, איימן שנה, שסירב לחשוף את המספר שגויסו עד היום.

במשך שנים אסר צבא לבנון על עיתונאים להיכנס לעין אל-חילווה, שם נלחמו פלגים חמושים זה עם זה ועם צבא לבנון על השליטה באזור.

يديعوت: حماس تجند العشرات من قوات السلطة .. والضميري ينفي | وكالة شهاب  الإخبارية

קרדיט: אלחורה      קרדיט לתמונות: סוכנות הידיעות שיהאב