הערכה: טייסת האף-18 האמריקאית שנחתה בירדן תהיה החלוץ במערך סיכול התקיפה האיראנית על ישראל

טייסת של מטוסי קרב של הצי האמריקאי F/A-18E Super Hornet של נושאת המטוסים USS Theodore Roosevelt (CVN-71) נחתה בסוף השבוע בזה אחר זה בבסיס האוויר האמריקני הראשי בירדן.

מטוסי הקרב נראו נושאים ארבעה טילי אוויר-אוויר מתקדמים AIM-120 AMRAAM וארבעה טילי אוויר-אוויר קצרי טווח AIM-9X Sidewinder. 

כלי התקשורת דיווחו כי פריסת מטוסי הקרב הללו בירדן היא חלק מהצעדים של ארה”ב להגברת כוחה הצבאי במזרח התיכון בעקבות האפשרות שאיראן ושלוחיה יפתחו במתקפה נרחבת נגד ישראל בעקבות ההתנקשות במנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בטהראן בשבוע שעבר.

תמונות שפורסם לאחרונה על ידי חיל האוויר של ארצות הברית (USAF) אינן מזכירות במפורש את שם הבסיס בירדן. עם זאת, צוין כי כנף המשלוח האווירי ה-332 הוקצתה לירדן.

המגזין TWZ כתב כי הצבת Super Hornets בבסיסים ירדניים לפני כל מתקפה על ישראל על ידי איראן ו/או שלוחותיה האזוריות הגיונית. בסיס אוויר מוופאק סלטי נמצא במיקום מרכזי מאוד באזור וכבר זמן רב מהווה נקודת יציאה מרכזית לפעילות אווירית של ארה”ב במזרח התיכון.

בעבר, טייסת של USAF F-15E Strike Eagles שנפרסה בירדן מילאה תפקיד גדול בהגנה של ישראל מפני מתקפת הנגד האיראנית באפריל. מטוסים אלו הפילו יותר מ-70 מל”טים, טילי שיוט וטילים בליסטיים שאיראן שיגרה לעבר ישראל באותה תקופה.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: USAF