אלג’רידה הכוויתי: ארה”ב מנהלת מו”מ עם איראן בנוגע להקף המתקפה מעל ראשה של ישראל

מקור בכיר במועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן חושף : נשיא ארה”ב ביידן שולח מסר מרגיע לאיראן : ” הזהרו ממלכודת נתניהו הממשל שלנו יעשה הכל להפיל את ממשלתו טרם סיום כהונתי “

 

“משלחת ביטחונית אמריקאית נסעה לאיראן בתיווך עומני, כדי להעביר מסר של ‘רגיעה ואזהרה’ למנהיגי טהראן, כדי להימנע ממלחמה גדולה המתוכננת על ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, בתמיכת השדולה הציונית בארה”ב”.

“המשלחת האמריקנית ביקרה באיראן אליו הגיעה במטוס פרטי, שיצא מטורקיה, ונחת בנמל התעופה פיאם בעיר קראג’, ממערב לבירת איראן, ביום חמישי האחרון, ואישרה כי נערכה פגישה בת שעתיים בין אמריקאים. ופקידים בכירים איראנים, בשדה התעופה בפיקוחם של  משמרות המהפכה, לפני שהאורחים חזרו לאנקרה .

המשלחת הודיעה לאיראן על פתיחת ערוץ משותף על התגובה שאיראן מתכננת לאחר חיסולו  של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, המשלחת האמריקנית הזהירה את איראן מפני ‘מלכודת הנקמה’ של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו , שנשיא ארה”ב ג’ו ביידן מוטרד מאוד מההתנהגות החד-צדדית של נתניהו, ושהאמריקאים הגיעו למסקנה שנוכחותו של האחרון בשלטון אינה משרתת את הביטחון והשלום העולמיים תחת הנהגתו ושהוא (נתניהו)  יצא משליטה .

 

המשלחת הצהירה שממשל ביידן רוצה לעשות שינויים מהותיים ולקבוע משוואות אזוריות חדשות בניהם לגרום לראש ממשלת ישראל הנוכחי לעזוב את תפקידו עוד לפני תום כהונתו .

לדברי העיתון הכווייתי, נתניהו מנסה לברוח מאיבוד שלטונו ומסתער קדימה ליצור הסלמה במטרה לגרור את כל האזור למלחמה כוללת .

המשלחת אישרה לאיראנים שנתניהו חשף את תוכניתו בפני מספר בכירי הלובי הציוני, בביקורו האחרון בוושינגטון, כשהוא הודיע ​​להם על תוכניתו וכוונותיו שהגיע הזמן למלחמה הגדולה, וכן זה לא אומר רק ישראל וארה”ב נגד איראן ובעלות בריתה, אלא כל מדינות האזור . ביניהן מדינות ערב והמפרץ, טורקיה ומדינות אפריקה. נתניהו טען כי עם פרוץ המלחמה הגדולה הזו היא תאלץ את כולם לשבת ליד שולחן אחד, לקבל הסדר כולל הכולל את זכותה של ישראל להתקיים והכרה מצד כולם, בתמורה לשלום כולל לכל הצדדים.

קרדיט לתרגום מהעיתון הכוויתי אל-ג’רידה: מאיר בר מקבוצת נציב      קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI