דיווח: רוסיה החישה לאיראן מערכת ל”א המסוגלת לשבש פעילות מטוסים חמקניים ומערכות אלקטרוניות בישראל

נראה כי הציוד החדש שהגיע אתמול לצבא האיראני הוא מערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית Murmansk-BN לאחר שהגיעו ידיעות על פריסת המערכת היום ברחבי איראן.

 

הסבר על המערכת
מערכת לוחמה אלקטרונית רוסית שתוכננה ויוצרת על ידי חברת KRET נכנסה לשירות ברוסיה בשנת 2014 והותקנה בתוך הקרמלין הרוסי מיד לאחר כניסתה לשירות.
המערכת תוכננה בעיקר כדי לחסום ולנתק כל תקשורת מכ”ם באמצעות גלי רדיו HF של נאט”ו, במיוחד מערכת התקשורת ארוכת הטווח של ארה”ב (HFGCS), עם יכולת לחסום גלים קצרים.

הוא מכסה בין 3 ל-30 מגה-הרץ, שהם התדרים המשמשים לתקשורת והעברת מידע בעיקר בין לוויינים, מטוסי קרב וכלי שיט ימיים, במיוחד מטוס הקרב F-35.

 

מערכת אחת מורכבת מרכב פיקוד ותפעול, גנרטור נוסף, וארבעה כלי רכב, כל רכב נושא ארבע אנטנות באורך של 32 מטר, וכל אנטנה (16 אנטנות לכל המערכת), מסוגלת להשפיע על שטח מעגלי בקוטר של 8,000 ק”מ במצב רגיל, כאשר דיווחים מצביעים על כך שהמערכת כולה מסוגלת לכסות שטח של עד 640,000 קמ”ר.  לאחר הפעלת המערכת ,רכב אספקת החשמל מסוגל להפיק הספק של 400 קילוואט.

כל רכב משבש יכול לעבוד בנפרד או במשותף עם יתר הרכבים . כל רכב בעל יכולת עבודה של 72 שעות ברציפות ללא הפסקה
עם יכולת לזהות ולשבש באופן אוטומטי ללא התערבות הצוות.

 

ראוי לציין שרוסיה השתמשה במערכת בסביבת הים השחור, והיא גרמה לתקלה במערכות הקשר של מטוסי הקרב החמקניים של ארה”ב שהיו באזור. 

קרדיט: מכון נורס