היערכות לתגובת הציר השיעי – עדכונים

* היום התקיים טקס ההלוויה של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, בדוחא שבבירת קטאר. ימי האבל שהוכרזו לזכרו באיראן ובשאר מדינות הציר יסתיימו הלילה בחצות.

* ערוץ אלחדת’ הסעודי מדווח הבוקר כי חזבאללה מנייד אמל”ח ברחבי לבנון ומפנה מפקדות ברובע הדאחייה, מחשש לתגובת נגד ישראלית לאחר המתקפה שבכוונתו להוציא לפועל. עוד דווח על העלאת כוננות בקרב המילציות הפרו איראניות ברחבי סוריה.

* במערב מעריכים כי התגובה האיראנית לחיסולו של הנייה על אדמת טהרן תתרחש כבר בימים הקרובים, ואולי אף בסוף השבוע. עד כה לא זוהו הכנות משמעותיות באיראן לתגובה.

* בישראל משדרים נכון לעכשיו עסקים כרגיל ולא דווח על הנחיות מיוחדות לעורף. ההערכה היא שברגע שיגיע המודיעין המדוייק, יגיעו מסבירי פיקוד העורף לאולפנים ודובר צה”ל יישא הצהרה לציבור, בדומה למתקפה האיראנית על ישראל ב-14.4.

* על מנת להוריד את הסיכויים למלחמה איזורית, שעלולה לקרות כתוצאה מפגיעה בישראל, מדינות הציר שהשתתפו ביירוט הטילים בחודש אפריל השנה, צפויים לשאת בנטל גם הפעם. כך דווח בכאן חדשות. במקביל, בישראל מדווחים כי חיל האוויר פרוס על הקרקע ונמצא בכוננות עליונה לשני תחרישים: יירוט כטב”מים לעבר ישראל ותקיפות מנע ברחבי המזרח התיכון.

* בחזבאללה נכון לרגע זה מקיימים את הבטחתם לשוב לפעולותיהם הרגילות שעל סדר היום. עד כה דווח על 3 פעולות שביצעו פעילי הארגון, בינהם ירי נ”מ הלילה לעבר מטוסי חיל האוויר שטסו בשמי דרום לבנון.

בתפילה לימים שקטים ורגועים יותר ובברכת שבת שלום!

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח’אבראת      קרדיט לתמונות: היוצרים AI