איראן לחיזבאללה וחמאס: היכונו למלחמה ארוכה!

אלו שעות מכריעות בחזית דרום לבנון, בין שהמצב יישאר כפי שהוא לבין התפתחותו לרעה.

מקורות בשטח מגלים לאתר החדשות הלבנוני – אלג’נוביה כי המגעים הבינלאומיים בין האמריקאים לישראל וחיזבאללה לבלימת ההסלמה התקדמו ולא פסקו לאורך כל אמש.

הוא מעיד כי תשומת הלב מופנית היום לפגישת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עם מועצת המלחמה שלו כדי להעריך את המצב ולהחליט על גודל התגובה למבצע מג’דל שמס.

למרות שחיזבאללה הכחיש אחריות למבצע ודווח כי הטיל שגרם לטבח הגיע מכיפת ברזל הישראלית בחרמון, ישראל רואה בחיזבאללה אחראי וטוענת כי הטיל שוגר על ידם וכי עליה לשאת באחריות.

המקורות לא צופים שהעניינים יגלשו למלחמה רחבה וכוללת, אך ההסלמה תהיה משמעותית בשעות הקרובות.

קרדיט: שירה-יוצרת תמונות ב-AI

 

עמדות ישראליות

בהדגשת העמדות הישראליות האחרונות, שר החוץ הישראלי ישראל כץ אישר לאתר Axios כי “התקפת חיזבאללה במג’דל שמס חצתה את כל הקווים האדומים, והתגובה תהיה בהתאם”.

ערוץ 12 הישראלי ציטט את כץ שאמר: “אנחנו מתקרבים למלחמה כוללת עם חיזבאללה, ואין ספק שנשלם מחיר, אבל חיזבאללה ישלם מחיר גדול יותר”.

לאחר ביקורם של מפקד פיקוד צפון , מפקד אוגדה 210 והרמטכ”ל, ופגישתם עם מנהיג העדה הדרוזית בישראל, שייח’ מוופק טריף ונציגי הרשויות המקומיות, אמר הרמטכ”ל,רב אלוף הרצי הלוי, כי “אנחנו יודעים בדיוק מאיפה הוא נורה. בדקנו את שרידי הפגז על קירות האצטדיון, וניתן לומר שמדובר ברקטת  “פלאק”, הנושא ראש נפץ במשקל 53 קילוגרם. זו רקטה של ​​חיזבאללה.

דובר צבא ישראל, אביחי אדרעי, הודיע ​​כי “במהלך שעות אמש, מטוסי קרב פתחו בתקיפה מתואמת על שורה של יעדי חיזבאללה בשבעה אזורים שונים ברחבי לבנון”.

הוא ציין כי “בין היעדים שהותקפו בעומק לבנון ובדרום ללבנון היו מחסני נשק ותשתיות באזורי שובריה, בורג’ אל-שאמאלי, הבקעה, כפר כילא, רב ת’ליין, חיאם וטייר חרפא. ”

 

איראן: המלחמה תהיה ארוכה!

בעמדות איראניות חדשות ועם חוסר יכולת להגיע להסדר באזור, מקורות בעקבות העמדה האיראנית מגלים כי הצד האיראני הודיע ​​ל”חיזבאללה” ול”חמאס” בימים האחרונים ובאמצעות סדרת פגישות בלבנון ובסוריה כי המלחמה תהיה  ארוכה ומה שנדרש הוא איתנות ולא ייאוש מהאפשרות להגיע ל”ניצחון”.

העמדה האיראנית, לפי אותם מקורות, מבוססת על העובדה שהממשל האמריקני עסוק בבחירות, ואינו מעוניין בהסדר או הפסקת אש בעזה, גם אם היא זמנית, כדי לשרת את חמאס ולגרום לו להכריז ” ניצחון” על חשבון ישראל.

לפי אותם מקורות, האיראנים לא מצפים שהמלחמה תסתיים לפני אביב 2025, התאריך שבו הנשיא האמריקני החדש יקבל את השלטון בבית הלבן.

קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI