איראן מזרימה מיליציות שיעיות מעיראק לעבר גבול הגולן ישראל מחשש לפריצת מלחמה נגד חיזבאללה

אתרי אינטרנט מקומיים במזרח סוריה, העוקבים מקרוב אחרי פעילות הכוחות האיראנים באותו אזור ,  אישרו את כניסתם של אוטובוסים עמוסים בלוחמים ממיליציות “כוחות הגיוס העיראקים” (אלחשד אלשעבי), שהגיעו מעיראק.

את האוטובוסים עם הלוחמים ליוו כלי רכב צבאיים מצוידים בתותחי נ”מ השייכים למיליצית “כוחות הגיוס העיראקים”, עד שהגיעו לעיר המחוז שעל הגבול עם עיראק, אלבוכמאל.

המקורות הסבירו כי הלוחמים החדשים יועברו לדרום סוריה, במיוחד למחוז קוניטרה, הגובלת ישירות עם גבול הגולן הישראלי, לאחר שעברו הכשרה בשימוש בטילים ובמל”טים מתאבדים.

לפני מספר ימים הביאו מיליציות איראניות כ-200 אנשי מיליציה משורות  “כוחות הגיוס העיראקים” מעיראק, דרך מעברי אל-בוקמאל ואל-סיקאק (הרכבת) הבלתי חוקי, לפני שהעבירו אותם באוטובוסים של דיוויזיה 17 לדרום סוריה.

הערכה: אפשר והזרמת מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן אל מול גבול ישראל בגולן נועד לאיים על ישראל שלא לפתוח במלחמה בהיקף מלא נגד חיזבאללה שאם זה יתבצע בכל זאת , הרי שמאות ואלפי הלוחמים השיעים שכבר נמצאים ונלחמים על אדמת סוריה יגיעו להילחם כתף אל כתף עם חיזבאללה נגד ישראל הן משטח דרום לבנון והן משטח סוריה הגבול עם ישראל.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם AI היוצרים