האם מערכות ההגנה האווירית המצרית סיכלו טיל בליסטי ששגרו החות’ים לעבר אילת?

הצבא המצרי פרסם קטעי וידאו מרגשים המציגים את הרגע שבו מערכת הגנה אווירית “Pchora 2M” השייכת לכוחות ההגנה האווירית של צבא מצרים עקבה אחר מטרה אווירית ממקור לא ידוע, סגרה עליה ושיגרה טיל לאחר שהתקרב למרחב האווירי של פיקוד ים סוף.

לאחר יירוט המוצלח נשמעו קריאות “אלוהים הוא גדול” מהקהל בסוף הסרטון.

 

היעד שיורט הוא ככל הנראה טיל שיוט ששוגר על ידי המיליציה החות’ית.

ב-28 ביוני הודיעה המיליציה החות’ית כי תקפה 4 ספינות בים האדום ובים התיכון. ספינת JOHANNES MAERSK הותקפה בטיל מכונף. הספינה הנ”ל הייתה נוכחת מאז עלות השחר ב-27 ביוני בנמל פורט סעיד ויצאה ממנה בסביבות השעה 20:00 באותו יום.

מערכת Pechora-2M היא מערכת הגנה אווירית רוסית לטווח בינוני וכוללת מערכות אלקטרו-אופטיות לניטור, מעקב וזיהוי מטרות אוויר עוינות בתנאי מזג אוויר שונים, בין אם בלילה ובין אם במהלך היום.

המערכת משתמשת בטילי S-125 מתקדמים עם ראש נפץ גדול, ויכול לפגוע ביותר ממטרה אווירית אחת בו זמנית. הטווח הקטלני שלו הוא כ-35 ק”מ בגובה של 18 ק”מ, והוא יכול להתעמת עם כל אמצעי התקיפה האווירית.

מערכת זו נחשבת לפיתוח ממערכת “פצ’ורה” הקודמת, שהשתתפה במלחמות מצרים-ישראל והפילה מטוסי אויב רבים.

מערכת Pechora 2M יכולה להתמודד עם טילים עוקבי קרינת חום, טילי שיוט, סוגים שונים של מטוסים ומסוקים, ויכולה להפיל מספר מטרות בו זמנית.

כל סוללה מכילה 4 משגרי טילים, עם שני טילים על כל משגר.

הערה ברקע הידיעה: ככל הנראה מערכת ההגנ”א המצרית יירטה טיל בליסטי שנורה ע”י החותים לכיוון ישראל אך כדי לא להחמיר את יחסיהם עם תימן שונה “התסריט” כאילו הם סכלו תקיפה על אניה שיצאה מנמל פורט סעיד ולא ירי סיכול לטיל שעשה את דרכו לעבר ישראל. 

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות : דובר צבא מצרים