מלחמת ישראל-חמאס: מילה על משולש אדום הפוך

אי אפשר להתעלם מהמשולש האדום ההפוך 🔻 שחמאס החזיר לעולמנו.
חמאס משתמש במשולש האדום ההפוך בסרטוני התעמולה כדי לסמן את חיילי צה”ל כמטרות, ומכונת התעמולה הפלסטינית העלתה לרשתות החברתיות סרטונים ותמונות בהם מככב המשולש האדום ההפוך, ויצרה את הטרנד לשימוש באימוג’י של המשולש האדום ההפוך.

כמובן שהמשולש האדום ההפוך משמש מככב בהפגנות השנאה האנטי ישראליות והאנטישמיות שמארגנים הפלסטינים ותומכי הטרור, בהם הם יוצאים בליווי האידיוטים השימושיים להפגין ברחובות ובקמפוסי האוניברסיטאות ברחבי העולם “הנאור”, ולא רק שהמפגינים ו”כובשי הקמפוסים” נושאים שלטים וכרזות עם המשולש האדום ההפוך, הם משתמשים בסמל הזה גם במעשי ונדליזם והשחתת רכוש ציבורי ופרטי, ומרססים בצע את המשולש האדום ההפוך על אנדרטאות, פסלים, קירות ודלתות של בתי עסק ומוסדות.

red. on X: "You may have seen this red triangle facing downwards on your  feed recently, posted by pro-Palestinian accounts. What does it mean? The red  triangle first appeared in the videos

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אבל למה בתחילת דברי אמרתי “שחמאס החזיר לעולמנו” את המשולש האדום ההפוך?
לא מצאתי במקורות חמאסיים התייחסות ברורה לבחירה דווקא בסמל זה כדי לסמן את חיילי צה”ל כמטרות, ולכן לא אוכל לדעת בוודאות מדוע ארגון הטרור הפלסטיני בחר להשתמש בו כדי להאדיר את האלימות של חמאס ושל תומכי הטרור הפלסטיני.

למרות שיש מי שמנסים להסביר, כמו שופר הטרור אל-ג’זירה, שמקור המשולש האדום בסרטוני התעמולה של חמאס, הוא במשולש האדום בדגל הפלסטיני. אבל לדעתי, בלי שרואים מקור חמאסי רשמי אומר את הדברים האלה בצורה מפורשת, כאמור, אין אפשרות לדעת זאת בוודאות, כפי שאין אפשרות לדעת אם השימוש במשולש האדום ההפוך לסימון מטרה על חיילי צה”ל, עלה במוחו של אחד מפעילי מכונות התעמולה הפלסטיניות, ששיחק בעבר במשחק Guildwars2 שבו השתמשו במשולשים אדומים הפוכים לסימון.

The red triangle? : r/Israel

קרדיט: רדיט

 

גם לא אוכל לדעת ולא נותר לי אלא לתהות, האם חלאות מכונות התעמולה הפלסטיניות משתמשים בכוונת מכוון במשולש האדום ההפוך, כי שימש את חלאות מכונת ההשמדה הנאצית לסמן במחנות הריכוז אסירים הפוליטיים, בהם קומוניסטים, סוציאליסטים וליברלים, וגם לסימון קבוצות אחרות שהוגדרו כאסירים פוליטיים, כמו אנרכיסטים, חברי מחתרות, פעילי איגודים מקצועיים, בונים חופשיים וגם סתם אנשים שפשעם היה סיוע ליהודים. (ראו סמלי הנאצים לסימון אסירים במחנות הריכוז, באתר אנציקלופדית השואה.

המשולש האדום ההפוך, הפך להיות מזוהה אחד מסמלי חמאס, שגאה לעשות בו שימוש, וגאה בכך שהאידיוטים השימושיים בעולם הנאור אימצו את המשולש האדום כסמל “להתנגדות” לישראל ולמערב, ובין היתר מוסיפים אותו לסיסמאות כמו “Free Palestine” או “Defeat the occupation” או “Globalize the Intifada” או “Intifada until victory” או “Resistance until Victory” וסיסמאות נבובות אחרות.

شاهد.. القسام تبث مشاهد من المعارك التي تخوضها فصائل المقاومة - هوية بريس

קרדיט: אלגזירה

 

אני גם תוהה מה יותר גרוע – האם האידיוטים השימושיים בשירות ארגוני הטרור הפלסטיני, שרבים מהם מחשיבים עצמם כליברלים / קומוניסטים / סוציאליסטים, שמשתמשים במשולש האדום של חמאס, הוא גם אותו משולש אדום בו הנאצים עשו שימוש לסמן אנשים בדיוק כמותם? או שהם פשוט בורים ולא יודעים דבר על ההיסטוריה של המשולש האדום שהם כה גאים לעשות בו שימוש? מבחינתי, שתי האפשרויות גרועות ומסוכנות באותה מידה.

Chart of Prisoner Markings [LCID: 20052mko]

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון      קרדיט לתמונות: https://encyclopedia.ushmm.org/